Tænker at vi så småt kan begynde at have en tråd om den kommende sæson, hvor vi kan opdatere hinanden med officielle handler og, hvad der ellers er af spændende nyheder.
Første nyhed er at Primaverakaptajnen Miceli, der fik debut i Europa League i år, ikke forlænger sin kontrakt, da holdet er rykket ned. Ærgerligt men det er jo ikke sikkert at han var blevet til noget alligevel :-)
Filip Djordjevic er officielt ny Chievo spiller. Hans kontrakt udløb hos os denne sommer, så vi tjener intet på det, andet end at vi ikke skal betale hans løn mere.
Jeg synes, at det er helt fair, at Miceli vil videre, når vi er rykket ned. Jeg håber dog også, at vi så får investeret i primavera, så vi kommer op igen. Hvis vi vil hvile på vores talenter, og vi vil have nye spillere, som kan være "trænet i Lazio", så skal der investeres. Fx mener jeg lige nu, at vi ikke kan tillade os at sælge Cataldi, da der er ingen erstatning for ham i rollen, som trænet i Lazio... Det samme gælder Murgia og Guerrieri... Og for den sags skyld Strakosha, hvis han faktisk opfylder kravene til den rolle (det har jeg aldrig kunne finde ud af).
Jeg håber virkeligt, at vi har lært noget af, at Primavera er rykket ned, for det er faktisk noget værre lort fra et strategic perspektiv.
Sprocati er ufficiale, mens Berisha er til lægetjek...
Jeg har det svært med Sprocati. Jeg kan ikke blive klog på om han har klasse, eller om han bare er fyld i truppen.
Palombi skal til Lecce i et år... Der er en købsoption for Lecce, og i så fald også en tilbagekøds klausul for os senere...
Det ligner Lecce har været ude og scoret sig selv en helt ny offensive denne sommer, så Palombi regner jeg helt sikkert med vil få en fair chance.
Tounkara er lejet til østrigske Schaffhausen den kommende sæson
Silvio Proto er ankommet som andenmålmand, mens Acerbi er ankommet som de Vrijs erstatning. Til sidst er Berisha officielt ankommet, og han kommer som en aflastning til specielt Parolo på midtbanen, men kan også spille mere offensivt på midtbanen.
FA er solgt til West Ham for et sted mellem 30-55 mio. euro i vores købekasse...
Franjo Prce er solgt til Omonia Nicosia
Martin Caceres var til lægetjek i går, så der skulle ikke være nogen tvivl om at han fortsætter, som Lazio spiller den kommende sæson. Derudover gennemgik SMS lægetjek i dag, og ligner en spiller, der spiller i Lazio den kommende sæson.
Milan Badelj og Joaquin Correa gennemgik også lægetjek og bliver præsenteret de kommende dage.
Luca Crecco er solgt til Pescara
Patric har forlænget til 2022
Lazio har hentet Djavan Anderson fra Bari, men forventes at blive lejet ud til Salernitana den kommende sæson
20-årige Luca Germoni, som havde en fremtrædende rolle på Primaveramandskabet for nogle år tilbage er blevet solgt til Serie C holdet Virtus Entella. Germoni nåede aldrig at få debut på førsteholdet.
Følgende blev lejet ud i går:
Ivan Vargic (Anorthosi), Adamonis (Casertana) og Kishna (ADO Den Haag)
Se den samlede trup her: https://www.sslazio.dk/videos
https://www.football-italia.net/127551/serie-schedule-week-4-16
Nye datoer fastlagt... Dog tror jeg ikke helt på, at dette dækker udover runde 12... Men Derby står i hver fald nu til 29/10 kl. 15, og det skulle være fastlagt.
Yes, og Lazios kampe her: https://www.sslazio.dk/kampe
Tror nu de holder meget godt. Der er jo ikke så meget omrokering dette halvår andet end aflysninger, da de europæiske kampe er fastlagt. Er det ikke mere foråret, der bliver rykket kampe hele tiden grundet knock-out kampe i CL og EL?
https://www.football-italia.net/129175/tare-%E2%80%98lazio-back-inzaghi%E2%80%99
Vidste ikke lige, hvor jeg skulle smide denne... Eller om jeg skulle åbne en "Tare taler"-tråd...
Der blev lige lukket 1mio. forskellige problemstillinger på en gang.
Meget fornuftige kommentarer fra Tare.
1. SMS' udfordring er fysisk.
Milinkovic-Savic har haft en kortere opstart, og med hans store krop skal der mere til før han bliver "skarp" igen. En ting er at være i en fysisk form hvor man er udholdende; noget andet er at genfinde skarpheden igen gennem koordinationstræning. Det er bare sværere når man har længere ben.
Inzaghi har dog også udtalt at SMS er en sensitiv ung mand, der kan have en tendens til at lytte til kritikken.. så det kan godt være at SMS' situation er lidt mere kompliceret end som så.
2. Luis Albertos mentale udfordringer kommer desværre ikke bag på mig. Eksempelvis er forskellen mellem 1. og 2. sæson jo nok et spørgsmål om selvtillid.
Men Tare har ret. Man kan ikke starte hver gang, hvis man gentagende gange ikke præsterer. Der er essensen i at være en ambitiøs fodboldklub.
3. Fint at der er tiltro til Inzaghi. Er overbevidst om at han vil blive bedre og bedre med tiden. Forventer med tiden at se forskellige formationer, for det har han jo vist at han kan. Eksempelvis, 4-3-3 i Primavera-tiden, hvor han jo havde stor succes. Endda med en forskudt 3-mandsmidtbane hvor Cataldi lå i en fremskudt rolle(Så vidt jeg husker).
Hans håb om at få os op på 40.000 tilskuere i snit, er vel noget vi allesammen deler med ham.
Tare udtaler sig ikke om dette: 40-50-60.000. Jo flere tilskuere vi trækker i snit, desto bedre. For når vi en skønne dag går på pension, og Lazio bygger nyt stadion, så skal vi gerne ende på en kapacitet på 50-55.000. Men sådan et stadion vil ikke blive bygget hvis vi kun trækker 25-30.000 i snit.
Mauricios kontrakt er ophævet, så han er ikke længere Lazio spiller.
DEJLIGT!
De snakker også om Morrison...
https://www.football-italia.net/129458/lazio-terminate-morrison-contract
Ved du noget konkret om det?
@Blood Ikke mere end at det har været på rygtebasis. Men så vidt jeg ved er han ikke engang i Rom, så mon ikke det bare er et spørgsmål om tid?
Nu hvor Lukaku er tilbage i truppen efter hans lange skadespause, så er han indlemmet i den 25 mand store Serie A trup. Det er på bekostning af Dusan Basta, hvis rædselssæson fortsætter.
OFFICIELT: Perea har fået ophævet sin kontrakt med Lazio https://www.lalaziosiamonoi.it/news/ufficiale-lazio-rescisso-il-contratto-di-perea-102541
På overfladen en ligegyldig nyhed, da Perea aldrig var i nærheden af spilletid, men det betyder faktisk at Lazio nu har en ekstra ledig plads til ikke-EU spillere, så måske det kan betyde noget for januar transfervinduet?
Truppen har fri frem til 7. januar før de mødes igen til træning på Formello.
Marusic har fået to dages karantæne efter hans direkte røde kort mod Torino. Derfor er han ude mod Napoli og Juventus 20. og 27. januar.
Omvendt har Insigne, Koulibaly og Allan alle karantæner når de møder Lazio, mens Hamsik er ude med en skade.
Det bliver satme hårdt... Men så må vi se, hvad Patric kan... Han har før vist positive tegn, når han spiller lidt mere fast. Ikke at han bør være starter, men helt elendig er han trods alt heller ikke. Når han får lidt stabilitet... For det meste...
@Blood Jeg håber på Lulic på højremidt og Lukaku eller Durmisi på modsat.
I morgen er spillerne tilbage fra deres korte vinterpause. Alle forventes at være klar, dvs. inklusiv Durmisi og Berisha, der begge var ude med skader mod Bologna og Torino.
Forventningen er at Inzaghi først tester formation og taktik i løbet af ugen, men når nu det er et hold fra Serie C vi skal møde i Coppa Italia må det forventes at en hel del reserver får chancen fra start.