Regler:
1. Alle spillere at i ønsker ind og ud til at skabe en samlet trup efter gældende Serie A og UEFA regler... Og forklar hvordan i får det til at hænge sammen.
2. Eller enkelte spillere, som i ser kan have noget helt særligt at tilføje på en relevant position... Men i skal stadig forklare, hvordan det kommer til at hænge sammen i den større sammenhæng.
Min vurdering:
Ja, jeg har spillet for meget manager... Men kig nu lige på tallene (det går faktisk op)... Tænk over hvad vi mangler (italienere, som kan starte inde, og på mange pladser)...
Jeg forventer ikke, at vi skifter formation, da vi har alt for mange spillere, som jeg anser som afhængige af vores system til at kunne levere (Bastos, Luis Felipe, Marusic, Parolo, Lucas, Durmisi og Lukaku).
(Vurderingerne er transfermarkt og så plus lidt i variabel for indkøbene)
Ind (90m - alle er italienere):
- Petagna, angriber, 10-15m, Atalanta (udlejet til SPAL - ham Inzaghi bad om sidste sommer... - kontraktudløb i 2020)
- Biraghi, VWB, 10-15m, Fiorentina (26 og landsholdsspiller)
- Tonali, CM, 15-20m, Brescia (nok det største italienske talent, som er til at få)
- Lazzari, HWB, 15-20m, SPAL (den eneste rigtige løsning i højre.)
- Izzo, CB, 15-20m, Torino (27 og landsholdsspillere)
- Vicari, CB, 5-10m, SPAL (født i Rom, spiller fast i Serie A, ung, italiensk)
- Sportiello, målmand, 5m, Atalanta (udlejet til Frosinone - kontraktudløb i 2020)
(Murgia vender tilbage fra lån)
Ud (100-105m):
- Vargic, free
- Proto, free
- Wallace, 5-10m
- Caceres, free
- Filippini, free
- Romulo, option ikke anvendt
- Badelj, 10-15m
- De Gennaro, free
- Lukaku, 5-10m
- SMS, 75m
- Kishna, free
- Tounkara, free
(bemærk: 10-15m i overskud til indkøbene, da der sikkert er nogle, som koster ekstra, bemærk mængden af indkøb er 7, som ikke er meget i Serie A)
(Jeg ved ikke, hvad situationen med Sprocati er, i forhold til et evt. permanent skifte til Parma denne sommer...)
Trup (parentes = behøves ikke Serie A registreres pga. alder):
Strakosha**, *Sportiello*, Guerrieri**
Radu-Acerbi*-*Izzo*, Bastos-*Vicari*-LF
*Lazzari*, Marusic, Patric
LA-Lucas-Parolo*, (*Tonali*)-Cataldi**-Murgia** (Jordao)
Lulic, *Biraghi*, Durmisi
*Petagna*-Immobile*, Correa-Caicedo, (Neto) (drop i EL: Durmisi, Jordao, Neto)
(4 er trænet i Lazio, 14 er trænet i Italien)
(ikke på listen og ikke solgt, så er de enten på et ungdomshold eller lejet ud)
Noter:
- Ja, Durmisi og Patric er ikke meget værd, men til gengæld er de 3.-valg på deres plads...
- Jeg skal heller ikke udelukke, at vi måske beholder Lukaku og kommer af med Durmisi...
- Jeg skal heller ikke udelukke, at nogle af de nævnte handler bliver diverse former for lån i første omgang.
- Jeg er heller ikke modstander af, at vi henter Balotelli til angrebet (enten med Petagna og ud med Caicedo, eller i stedet for Petagna), men det forventer jeg ikke på samme niveau er realistisk (specielt ikke dem begge).
- I centerforsvaret så anser jeg Bastoni (ejet af Inter) og Mancini (Atalanta (i CL)), som urealistiske, ellers så stod de foran Izzo og Vicari i mine prioriteter.
- I forhold til alder, så forventer jeg, at Lulic bliver mere central, Parolo spiller mindre og Biraghi i løbet af sæsonen overtager i venstre. Det kunne også nemt blive til separerede opstilinger i Cupperne og Serie A, hvor italienerne (med undtagelse af på mål) primært spillede Serie A, og derfor spillede Biraghi som starter i ligaen.
Injuries in soccer are common and can have serious consequences. Contact a personal injury lawyer to protect your rights and seek compensation if you have been injured as a result of a soccer injury. I recommend the personal injury lawyers.
Lad os vende tilbage til denne tråd, da vi ser ud til at have en komplet trup lige nu... Eller det kunne nogen vel mene.
Hvad synes i? Mangler vi noget? Er det kritisk eller kunne det være rart med blot lidt ekstra?
Jeg har 3-4 steder (HCB, VCM/VWB og angriber), at vi kunne forstærke os, men vi egentligt allerede har spillerne (på bekostning af Wallace, Bastos, Berisha og Lukaku - hvor Wallace erstattes af en angriber, hvis han ikke allerede er blevet det), så jeg forventer ikke det store. Og måske skaber flere indkøb mere rod i truppen end løsninger...
Dette er transfers, som nok mere realistisk kunne være vintertransfers, hvor nogle af dem måske er lån... Og det er transfers, som nok rimeligt set er en smule for dyre for os (det er ikke værd at spare på disse spillere, det er minimum 10mil euro+ spillere, ellers har vi allerede gode nok løsninger). Så reelt tror jeg ikke, at de bliver til noget. Måske henter vi en angiber... Men det kan få Caicedo til at blive utilfreds efter han faktisk havde en god sidste sæson... Så disse løsninger er for mig at se ren luksus.
1. Som jeg ser det, så mangler vi en 3. spillere, som kan spille frontangriberen. Samt en 4. reel angriber. Det kan være, at vi bare siger det er fint med Immobile og Caicedo som reelle angribere, Correa som støtte (måske prøve ham i en Immobile-rolle i nogle kampe), og så Adekanye og AAnderson som bredde. Men det mener jeg bare ikke er stærkt nok. Vores evne til at lave mål var vores svaghed sidste sæson, og der mangler en rotation-eller-bedre angriber.
Der er også et spørgsmål om Wallace eller Adekanye/AAnderson får den sidste plads i EL-truppen... Eller vi måske havde noget endnu bedre til den opgave. (Det her er min måde at lukke "???" forholdet i min trup-analyse)
Et navn: Petagna.
2. Jeg så stadig gerne, at vi havde en erfaren HCB. Ikke fordi LF, Vavro og Bastos ikke skal have spilletid, men fordi erfaring bare er vigtigt i de store kampe. Specielt i Europa. Og så er der udover Acerbi, Radu, LF og Vavro (fredet pga. ny i klubben) plads til en forbedring. Det kræver nok at Wallace og/eller Bastos bliver solgt, men det ville heller ikke nødvendigvis skade... Wallace ser jeg som færdig... Bastos skal nok sælges til England før, at der kommer det relevante niveau af penge på bordet (han er fin nok i rotation, men det kunne stadig være bedre - ellers brug ham som angriber :D ).
Et navn: Rugani. (Der er faktisk ikke ret mange oplagte 30+ løsninger)
3. På VCM og VWB har vi SMS, Berisha, Lulic, Jony og Lukaku (Durmisi ser ret solgt ud). Jeg kunne godt tænke mig at enten eller begge af Berisha og Lukaku blev lejet ud, når der kunne hentes en bedre erstatning. Det er ingen hemmelighed, at jeg hellere så Murgia, hvor Berisha står i min trupanalyse (det ville også give en plads mere i truppen pga. trænet i Lazio - evt. til Berisha...), men sådan skulle det ikke gå. Jeg kunne specielt godt tænke mig en spillere blev hentet til VCM, som også kunne tage over, hvis både Leiva og Cataldi er ude, da jeg har stor tvivl omkring Parolo, Lulic osv. i denne rolle, og samtidig også til andre kreative løsninger end Lulic-LA-Parolo på den centrale midt. Vi kunne godt bruge nogle defensive/all-round muligheder på VCM, eller givet opgaven 100% til Lulic (evt. inkl. relevant omskoling).
Et (eller to) navn(-e): Laxalt (og Murgia - øh, jeg mener Tonali)
(4. Jeg kunne også godt stadig ønske mig en bedre reservekeeper end Proto, men måske er jeg bare unfair overfor ham, det ved jeg ikke, jeg synes bare vores keeperbredde er ret minimal)
Trupanalyse (data til vurdering af behov): (TM truppen og Armini, da jeg forventer, at han bliver prøvet)
Strakosha**, Proto, Guerrieri** (Vagic?)
LF, Patric (Armini++)
Acerbi*, Vavro (Wallace?, Silva+)
Radu, Bastos
Lazzari*, Marusic (Casasola?, DAnderson?)
LA, Parolo* (Minala?)
Leiva, Cataldi**
SMS, Berisha
Jony, Lulic (Lukaku?, Durmisi?)
Correa, ??? (Kishna?, Adekanye+, AAnderson+)
Immobile*, Caicedo Eller... Som i kan se, så har jeg spørgsmålstegn ved Correas reserve... Ellers har vi vel en komplet trup.
Tegn: + = kan tilføjes udover 25 spillere til truppen i Serie A og CI.
++ = kan tilføjes udover 25 spillere til truppen i alle turneringer.
** = trænet i Lazio (4 pladser i truppen - tror kun vi har 3 lige nu, jeg kan dog huske forkert - #bringMurgiaback)
* = trænet i Italien (4 pladser mere i truppen)
() = ikke i EL trup, som udgangspunkt (der er dog stadig 2 frie pladser inkl. en evt. Correa-reserve)
? = Virker til at være i overskud (Lukaku bliver dog nok pga. vi gerne vil have 3 wingbacks i hvert side, hvor Patric tager højre)
Beholdes Wallace og Lukaku (mine bedste gæt lige nu, hvis ingen bliver købt - det kan ske at Adekaye eller AAnderson får en EL-trup-plads i stedet for Wallace eller Lukaku): Strakosha**, Proto, Guerrieri**
LF, Patric, Armini++
Acerbi*, Vavro, Wallace, (Silva+)
Radu, Bastos
Lazzari*, Marusic
LA, Parolo*
Leiva, Cataldi**
SMS, Berisha
Jony, Lulic, Lukaku
Correa (Adekanye+, AAnderson+)
Immobile*, Caicedo
Synes det er nogle relevante spillere, og ikke nogen, der skriger af at være overambitiøst. Spørgsmålet er om langt de fleste af de spillere ønsker at komme til Lazio, eller venter på at spille i en klub, der sikrer dem Champions League. Her tænker jeg specielt Lazzarri, Izzo og Biraghi, der alle tre skal til at spille på et markant højere niveau. Og Vicari, hm, er han ikke udtalt Roma fan?
Må indrømme jeg personligt ikke har navne at smide ind i puljen lige som det er nu, men det er klart at jeg ønsker en forbedring på begge wingbacks så længe vi fastholder 3-5-2 formationen.