Jeg kan ikke realistisk overskue, at vi ikke skulle komme i CL. Og jeg tænker et mesterskab blot betyder, at vi kan få 4 af 5 i stedet for 1 af 5 semi-urealistiske ønsker. Men det vil reelt ikke ændre på, hvilke spillere at vi kigger på.
Vi skal spille CL, det betyder 25 spillere. 3 keepere, 4 spillere trænet i Lazio, 8 trænet i Italien.
Vi har lige nu (relevante b-liste i parentes, dog kan de ikke være der næste år) [ikke EL udtaget]:
Strakosha, Proto, Guerrieri (Alia) [Adamonis]
LF, Patric, Acerbi, Vavro, Radu, Bastos, Armini, [Silva]
Lulic, Jony, [Lukaku], Lazzari, Marusic, (Falbo), [D. Anderson]
LA, Berisha, Lucas, Cataldi, SMS, Parolo
Correa, Adekanye [Moro]
Immobile*, Caicedo
Ude på lån (inkl. Berisha):
Som jeg ser det mangler vi i hvert fald ikke reserver. Der er nok at tage af.
Vi mangler dog startere og rotation (vi skal have en af hver dedikeret til en plads, og en starter/rotation fra en anden plads som kan spille på hver plads i marken).
Af den slags spillere har vi :
Mål: Strakosha, *ingen*
HCB: LF, Patric? (Bastos?)
CCB: Acerbi, Vavro? (LF)
VCB: Radu?, Bastos? (Acerbi)
HWB: Lazzari, Marusic (Patric?)
HCM: SMS, Parolo? (Cataldi)
CCM: Lucas, Cataldi (Parolo?)
VCM: LA, Lulic? (SMS)
LWB: *ingen*, Jony (Lulic?, Correa?)
StøtA: Correa, Caicedo (LA, Jony?)
TopA: Immobile, *ingen* (Caicedo)
Ikke nævnt: ikke god nok til top 22, der er stadig 3 pladser yderligere i en 25-mands trup.
?: steder hvor vi kunne være stærkere, en starter med ? burde være en fin rotation.
Trænet i Lazio skulle vist være LF, Strakosha og Cataldi +1, mens Acerbi, Parolo og Immobile +1 er trænet i Italien.
For mig at se, så mangler vi:
1 keeper (rotation eller bedre) - Har vi andet end Strakosha overhovedet? Altså som er noget værd?
1 centerforsvar (starter) - Vi har en masse god bredde, men jeg ved ikke engang, om der er andre end Acerbi, som helt er startere. LF vælger jeg dog at stole på, da der er fremtid i det. Vi kunne sagtens købe 2 nye, men så ville LF og Radu måske overveje deres fremtid mere end nødvendigt.
1 central midt (rotation) - Parolo og Lulic er ved at være færdig, Berisha er ikke god nok og talenter skal stadig bevise noget. Vi kunne også sagtens købe 2, men som i forsvaret så kan det presse startere til at kigge videre.
1 venstre wingback (starter) - Jony og Lulic er ikke bedre end rotation. Correa er et wildcard.
1 angriber til toppen (rotation) - Immobile og Caicedo var ude i en kamp, og vi havde INTET at byde på. Overhovedet.
De hurtige drømme fra min side:
Mål: ved ikke
Centerforsvar: Romagnoli (trænet i Italien)
CM: Murgia (trænet i Lazio)
VWB: ved ikke
Ang: Petagna (trænet i Italien)
Med de 3 indkøb, så er kernen af holdet i hvert fald på plads. Så kan vi tage nogle interessante internationale chancer på andre pladser. På mål i Italien så er de enten ikke gode nok, eller burde starte inde i en anden klub. VWB må være noget fra Balkan. Og ellers så er der stadig mulighed for et supertalent til forsvaret eller midtbanen. Armini og Kiyine m.fl. er dog måske også muligheder, så jeg tænker kun i de nævnte 5 nødvendige indkøb, da vi nok ellers kan nok selvsupplere.
1. Hvad tænker i?
2. Ser i vores mangler anderledes?
3. Hvilke spillere ønsker i?
I forhold til rygterne skulle vi stå til at hente Gonzalo Escalante, som nærmest en done deal. Det må være vores rotation på central midt.
Til forsvaret snakker folk meget om Marash Kumbulla. Han passer vel vores tilgang på alle måder, så det giver også mening.
Jeg er helt enig i Kumbulla ville have hjulpet, men 30mio. for Lotito virker meget urealistisk, mener samtidig at man så hellere skal gå efter Sebastiaan Bornauw hans værdi iflg. transfermarket ligger på 13mio. Så man skal nok af med en 20 stk. da han har kontraktudløb i 24. Han var også rigtig god sidste år og kun 21. Næsten samme udviklingspotientiale og med mulighed for videresalg senere.
Han er måske også mere vores hylde, hvis man skal se sådan på det.
Tror dog, at Lazio skal kigge på en mere erfaren CB i midt tyverne til start 30.
Vi spiller trods alt CL. to unge CB´er nede bagved kan gå hen og blive dyrt efter min mening.
@OPR er Escalante virkelig god nok til, at holde Lucas niveau når han er ude?
Jeg synes godt nok, at holdet faldt sammen uden Lucas.
Åh puha jeg synes godt nok den gør ondt, den med Kumbulla til Merda hvis det sker, hvilket alt jo pt tyder på. Det irriterer mig voldsomt at Lotito ikke lukker den da vi havde chancen og lød til at ligge forrest i forhandlingerne for nogle uger siden. Han kan blive en kæmpe serie A stjerne.
Reina
Escalante
Akpa Akpro
Muriqi
Fares(Tror den er officiel i morgen)
Hvad mangler vi så for at truppen er komplet? Svaret, er jo nok at vi aldrig vil blive færdige med at styrke vores bredde.
Jeg har kun kunnet se én af træningskampene, så jeg kan ikke kommentere på Escalante og Akpa Akpro.
To midterforsvarer bør stadig være vores mål, selvom vi nok kun ender med at hente en. Kumbulla er så godt som roma-spiller. roma og Hellas er nået til enighed, så nu mangler de kun at overbevise spilleren. Øv!
- Kim Min-Jae nævnes. Jeg har aldrig set en kamp med ham, så har set highlights fra sæsonens kampe. Der er nogle mål, hvor han ikke ser særlig heldig ud.
- Bornauw fra Köln nævnes. Han er spændende! Masser af power. Han er god i højre side, så hvis vi henter ham, så tror jeg at vi også henter en anden.
Af andre forsvarsspillere nævnes; Nastasic, Lisandro Martinez, Lucumi(fra Genk som lukkede 5 mål ind i går), og Denayer.
Nu har vi jo hentet Akpa Akpro, som jeg ikke har set i aktion, så jeg ved ikke om vi har dækket vice-Luis Alberto.
Jeg er ikke blæst bagover af dette transfer-vindue, men jeg havde måske været naiv, hvis jeg havde troet på større stjerner og mere CL-erfaring.
Nogen der kender til Armando Izzo.
Umiddelbart lyder det lidt dyrt(20-25mio euro.), men jeg har heller ikke set ham spille for Torino.
Umiddelbart ville jeg hellere gå efter Cavani, hans løbe arbejde og energi passer bedre til Lazio end Suarez. Jeg mener også han har lidt mere klasse og han har været i Italien. Jeg er dog igen lidt skuffet over, at forsvaret slet ikke er forstærket.
Er det ikke muligt at hente Ndombele i Tottenham, han er da helt væk fra truppen og var et kæmpe talent, som burde forløse sig.
At man stadig ikke har lukket handlerne med Fares og Muriqi er simpelthen for ringe.
Kan man egentlig ikke låne Jorquinho eller hvad han hedder i Chelsea, han har spillet i Serie A og kan hjælpe gevaldigt for Lucas.
Jeg er godt nok lidt nervøs for den kommende sæson med denne bredde det er helt uholdbart. Den måde Lazio slutter sæsonen af på er jo til en 10 plads maksimalt.
Vi burde hente Suarez. Barca vil gerne af med ham og Ajax er en mulighed. Men vi burde kunne matche Ajax på det økonomiske. 33 år men stadig en topkvalitetsangriber.
Hvor er Cavani på vej hen? Det ville være vildt, hvis vi kunne have ham i 1-2 sæsoner.
Hvis Silva ikke blive til noget, hvad så med Götze?
Hvem er Malang Sarr? 21 år, 16mil værd, free transfer...? Hvordan hænger det lige sammen??
Daniel Sturridge som 4.-angriber? Hvis alt andet ikke bliver til noget... Han kan trods alt spille en kamp hver anden uge og lave ca. 1 mål per 90 minutter, at han ikke er skadet.
Der må vel være noget på denne liste, at vi kan bruge...
Jeg har set Kumbulla rygtet så mange steder, hvad er det der gør at vi bør være villige til at smide 30 mio euro efter en 20-årig midterforsvar? Han var hæderlig i går mod Inter, men heller ikke mere synes jeg.
Skal vi kunne komme hæderligt igennem en sæson med Champions League, Serie A og Coppa Italia, så er vi nødt til at være ambitiøse. Vi skal kunne stille 2 stærke hold. Derfor mener jeg at vi mangler:
- Reserve målmand
- 1 startende midterforsvarer
- Konkurrent til Leiva
- 2 reserver til midtbanen(den ene er Escalante)
- Venstre wingback
- Gerne en ekstra wingback, som kan i begge sider
- Targetman. Vi mangler en som kan komme frem til vores mange indlæg
Mine bud er: Consigli, fra Sassuolo
Ikke sikkert at han vil være reserve, men kunne være rart med en bedre keeper som vice-Strakosha.
Kumbulla, fra Hellas Verona
Der findes ingen spiller jeg hellere vil have.
Dendoncker, fra Wolverhampton
Der har været rygter. Klassespiller! Det vil være en fantastisk spiller at få ind på midtbanen.
Murgia
Blandt de bedste spillere, som er trænet i Lazio. Hvis han vil tilbage, så burde det kunne gøres til en meget fin pris hvis SPAL ryger ned.
Philipp Max, fra Augsburg
8 mål og 6 assists i 19/20-sæsonen. 2 år tilbage af kontrakten. Han er ombejlet, men hvis vi kan tilbyde Champions League, så vil vi nok have en chance.
Har været rygter.
https://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Lazio/01-06-2020/mercato-ecco-perche-lazio-vuole-philipp-max-3701459100333.shtml
Darko Lazovic, fra Hellas Verona
I nedenstående er han ikke i nogen af opstillingerne, men det kunne han sagtens være. Han kan spille i begge sider, og arbejder stenhårdt. Klassespiller for Hellas.
Alexander Sørloth, udlejet fra Crystal Palace til Trapzonspor Med alle vores indlæg ville det være rart med en, som kan score med hovedet. Han har scoret 8 mål med hovedet i denne sæson.
Strakosha
Luiz Felipe-Acerbi-Kumbulla
Lazzari-Milinkovic-Dendoncker-Luis Alberto-Max
Immobile-Sørloth
Consigli
Bastos-Vavro-Radu
Marusic-Escalante-Lucas Leiva-Cataldi-Lulic
Caicedo-Correa
Guerrieri Armini
Falbo
Lazovic
Murgia
evt. André Anderson
Trænet i Lazio: Strakosha, Guerrieri Murgia, Cataldi,
Trænet i Italien: Consigli, Arcerbi, Kumbulla, Lazzari, Immobile
CL-truppen:
(3) Strakosha, Consigli, Guerrieri
(6) Luiz Felipe, Acerbi, Kumbulla, Bastos, Vavro, Radu (Armini)
(5) Lazzari, Marusic, Lazovic, Max, Lulic (Falbo)
(2) Dendoncker, Leiva
(5) Milinkovic-Savic, Escalante, Cataldi, Luis Alberto, Murgia
(4) Immobile, Caicedo, Correa, Sørloth
=25
Jony, D. Anderson, Lukaku m.fl. kan jeg ikke se i Lazio fremover. Patric er jeg i tvivl om.
Adekanye, eventuelt André Anderson bør udlejes så de kan få spilletid.
For mig at se skal vi hente to midterforsvarer og to midtbanespillere til at kæmpe med Luzi Felipe og Radu i forsvaret og Lucas og Parolo/Cataldi på midtbanen. Det er mine klare prioriteringer for denne sommer.
Jeg kender ikke Escalanta godt nok til at vide, om han reelt kan kæmpe med Lucas om en startplads.