Køb: Romagnoli og Orsolini.
Orsolini kan blive mere interesseret over den næste halve sæson:
Romagnoli forventer jeg, at vi ser til sommer på en free, men hellere til vinter, hvis Milan forsøge at få penge andre steder fra.
Dog kan det vente til næste sommer, hvis Vavro slår til... Så kan det være Radu eller Acerbi, som stopper til næste sommer.
Truppen med de 2:
Ind i Serie A, da U21 og skal ej reg, ikke i EL-trup: Kamenovic
u21 vi allerede har, skal ej reg, ikke i EL-trup: AA
Trænet i Lazio, u21 og u19, som vi alle har, skal ej reg i nogen turnering: Furlanetto
Ud af Serie A trup (ikke i EL trup): Adamonis og Vavro
Ud af EL trup: Romero og Moro
Serie A:
Mål: Reina/Stra**/Furlanetto****
HB: Lazzari*/Maru
HCB: LF/Patric
VCB: Acerbi*/Romagnoli*
VB: Hysaj*/Radu/Kamenovic***
HCM: SMS/Akpro
DM: Leiva/Basic/Escalante
VCM: LA/Cataldi**/AA***
HW: Pedro/Orsolini*/Romero*** (Orsolini for Adamonis i Serie A, og for Romero i EL)
CF: Immobile*/Muriqi
VW: FA/Zaccagni/Moro***
EL (knockout):
Mål: Reina/Stra**/Furlanetto****
HB: Lazzari*/Maru
HCB: LF/Patric
VCB: Acerbi*/Romagnoli*
VB: Hysaj*/Radu
HCM: SMS/Akpro
DM: Leiva/Basic/Escalante
VCM: LA/Cataldi**
HW: Pedro/Orsolini*
CF: Immobile*/Muriqi
VW: FA/Zaccagni
Truppen: Strakosha, Reina Marusic, Hysaj Felipe Ramos, Godin, Armini Acerbi, Ribeiro Bastoni, Radu Cataldi, Leiva, Bertini Sergej, Akpo RLC, Basic, Andre Anderson Pedro, Orsolini, Luka Felipe Anderson, Zacagni, Moro Immobile, x Ud: Patric for Godin giver god mening, en brugbar kortsigtet backup. Lazzari for Orsolini giver mening i forhold til taktik og behov, hvis en handel ikke kan lade sig gøre er der rimeligt mws bejlere til Lazzari og vi kan evt smide lidt extra bud et bud som kan sikre os Orsolini. Vavro, Durmisi, Lukaku, Jony, Escalante og Muriqi skal bare slippes afsted til hvem der nu vil tage imod. Det er lige så vigtigt at få frigjort deres løn som at få penge ind på konto, det er trods alt Ca 10m på spillere vi ikke bruger. Med RLCs ankomst er der endnu mindre plads til Luis Alberto og han er en luksus vi ikke råd til. Inter, Acm og Newcastle kunne være gode bud på at overtage ham. Vavro 2m Durmisi 0-1m Lukaku 0-1m Jony 2m Escalante 6m Muriqi 8m Patric - Godin Lazzari - Orsolini / 15m Luis Alberto 25m Ind: Godin 0m Ribeiro 2m Bastoni 4m Ruben Loftus Cheek Lån 25m option Orsolini 0m/15-20m GK: Ny målmand må venter til sommer. I mine øjne sov Tare gevaldigt i timen da Montipò og Silvestri blev misset sidste år. Strakosha står resten af sæsonen med Reina som afløser. Strakosha smutter gratis til sommer hvor vi finder vores nye målmand. Kepa har været oppe og vende, men tror ikke Chelsea vil slippe ham når nu Mendy smutter til AFC. Meret kunne også være en mulighed, men tror han er for dyr og ved ikke om Napoli vil slippe ham til en mulig konkurrent til 4 pladsen. HB: Hysaj og Marusic deles om spilletiden, med overvægt til den der er i bedst form. I mine øjne er de meget lige, Marusic har dog lige lidt extra gennemslagskraft offensivt. Hvis Marusic har forlænget så er position sikret de næste par år. De kan også begge vikariere på VB. CB: Felipe Ramos og Acerbi starter, men mindre Tare kan trække en kanin op af hatten og overtale Romagnoli og Riaola om direkte bytte. Felipe Ramos har tilbud fra alle store ligaer og skal gøre op med sig selv hva han vil. Jeg tror han vil være et bedre match til Romagnoli end til Acerbi. Hvis Romas skulle vælge og ville videre, håber jeg vi satser på Rugani. Godin kommer ind som reserve og Ribeiro bliver hentet ind til fremtiden og rotation. VB: Emerson Palmeiri er Sarris drømme signing, men han bliver ikke hentet ind før til sommer. Kurzuwa er ikke den rigtige løsning. Bastoni bliver hentet ind til rimelige penge og Radu er back up resten af året. DM: Cataldi og Leiva fortsætter som hidtil, Sarri skal bare forsøge at holde Cataldis ben på jorden. Landsholdsudtagelse og måske lidt for meget ros steg vist lidt til hovedt. Bertini kommer ind og for de minutter Escalante har bidraget med, og gerne lidt flere. CM: Sergej ryger ingen steder, ingen har råd til ham i januar. Tror juve mister Dybala til sommer og Sergej kunne godt være deres store mål. RLC kommer til den anden side. Basic i rotation og Akpo og Andre Anderson som back ups. HW: Pedro har været en af sæsons lyspunkter og Orsolini kommer som den langsigtede løsning og rotation. Luka har fået begrænset minutter og det fortsætter nok såen. VW: Felipe Anderson og Zacagni rotere med Moro som back up. CF: Lone Ranger Immobile. Anfører, topscorer og ja King Ciro. Jeg kan simpelthen ikke finde den rette løsning og det sidste jeg læste var at Sarri havde takket nej til de forslag Tare havde. Det må blive med en falsk 9'er når/hvis han skal spares. Felipe gjorde det fantastiske i et par med og med Orsolini om bord er der måske lidt mere plads til at rykke rundt da vi så har 4 gjorde kanter. Lidt en blanding af hvad jeg tror på og hvad jeg ønsker.
Nu skrev jeg godt nok i rygtetråden at jeg foretrækker Jonathan Burkardt fremfor Erik Botheim, men når jeg ser en video som denne, så er det nu alligevel meget tiltalende med Botheim! Burkardt er 100% umulig at hente midt i sæsonen, og vi er nødt til at gøre noget nu.
Spil på tredjemanden(simple kombinationer) og bare generelt mange gode beslutninger.
Fabrizio Angileri fra River Plate nævnes som en mulig ny venstre back. 12 kampe og 3 assists lyder fint. Hvis han også kan forsvare, så er det jo en bonus. Kender ham ikke så godt, men kunne godt tvivle på hans defensive kvaliteter. For hvad laver en 27 årig spiller stadig i Argentina, hvis han også kan forsvare?
Jeg vil derfor hellere satse på Marusic, Lazzari, Hysaj og Radu til vores backs for den resterende del af sæsonen. Til sommer vil jeg så hente Destiny Udogie som er på leje i Udinese fra Hellas Verona(Leje med købspligt).
Lad os se om ikke Rugani kunne være interesseret i at spille fodbold igen. Han er en langt dygtigere spiller end han får kredit for. Vi har behov for en, der ikke træffer dumme beslutninger eller taber hovedet, derfor passer Rugani rigtig fint + han kan ikke koste alverden.
= 2 nye: Botheim og Rugani.
Strakosha, Reina, Furlanetto
Marusic, Lazzari
Luiz Felipe, Rugani
Acerbi, Patric
Hysaj, Radu
Milinkovic-Savic, Basic
Lucas Leiva, Cataldi
Luis Alberto, Akpa Akpro
F. Anderson, Raul Moro
Immobile, Botheim
Pedro, Zaccagni
-
Til sommer går revolutionen for alvor i gang. Jeg vurderer ikke at nogle af de 5 nedenstående er mulige til vinter - medmindre Feyenoord gerne vil score 3 mio. euro eller lignende, da Marcos Senesi har kontraktudløb:
- Destiny Udogie fra Udinese/Hellas Verona. Kæmpetalent.
- Marcos Senesi, venstrebenet midterforsvarer. Fri transfer efter kotraktudløb i Feyenoord. Argentiner med italiensk pas.
- Edson Alvarez fra Ajax Amsterdam. Fantastisk arbejdsmand som har en fremragende teknik. Han kender pladsen på 3-mands midtbanen + hans vertikale afleveringer sidder i skabet. Der er noget at arbejde med for Sarri. Eneste minus er, at han af og til taber hovedet.
- Nicolas Dominguez fra Bologna. Den aggressive mezzala som Sarri gerne vil have..mens alle slås om at få Nahitan Nandez, kan vi ligeså godt satse på Dominguez!
- Julian Alvarez fra River Plate. Er primært angriber, men kan også spille på kanten i en 4-3-3. Alvarez ville være vores helt store transfer. Han må være ekstremt ubehagelig at spille overfor.
Trup til sommer:
Strakosha/NY, Reina/NY, Furlanetto
Marusic, Lazzari
Luiz Felipe, Rugani
Senesi, Acerbi
Hysaj, Udogie
Milinkovic-Savic, Basic
Edson Alvarez, Cataldi
Luis Alberto/NY*, Nicolas Dominguez
Pedro, F. Anderson, Raul Moro
Immobile, Botheim
Julian Alvarez, Zaccagni
*Eventuel Remo Freuler på en fri transfer = penge til andre forstærkninger.
Lige for en god ordensskyld: Immobile er eneste mand, der i min bog ikke må sælges. Resten kan sælges, hvis vi får tilstrækkeligt høje bud.
Siden Sarri nu skulle have skrevet under til 2025, eller det er i hvert fald aftalt (har ikke set ufficiale nogen steder).
Så begynder vi at skulle forholde os til, at Sarris fodbold vil definere klubben. Og derfor mener jeg, at vi skal begynde at arbejde på at komme af med LAzzari, LA og SMS. Der er simpelthen for meget økonomisk værdi i de 3 spillere, i forhold til hvad vi vil nogensinde få af værdi på banen, under Sarri. Jeg tvivler på, at vi stadig kan få over 150 mio. for de 3, men der vil være 100-150 mio. at hente, hvis vi kan lave de rigtige handler. Evt. kan vi også få lavet de helt rigtige byttehandler.
Inzaghi var en 4-3-3-træner indtil, at han skulle finde plads til SMS og LA, hvilket resulterede i mange eksperimenter, men som sluttede med 3-5-2, da her kunne begge udtrykke sig maksimalt. Det udviklede sig så også til, at vi hentede flere spillere til 3-5-2 (Lazzari og Fares) og omskolede spillere (Correa var vel wing, men blev angriber).
Så nu står vi vel i en situation, hvor der er ret få spillere, som har niveau eller taktisk format til at være optimale i Sarris system.
Som jeg ser det, så har vi reelt dette til næste sæson (på nuværende tidspunkt):
mål: *ny*, *ny*, Reina?/Furlanetto
HB: Hysaj, Marusic?/Patric?/*ny*
HCB: LF?/*ny*, *ny* (Armini)
VCB: Acerbi, *ny* (Armini)
VB: *ny*, *ny*
HCM: *ny*, *ny*
DM: Cataldi, Basic (Bertini)
VCM: *ny*, *ny*
HW: FA, *ny* (Romero)
ang: Immobile, *ny* (Tare)
VW: Zaccagni, Pedro (Moro)
? = kontraktforhold
understreg = bør være for gamle til at starte
Der er naturligvis stadig mulighed for at beholde Strakosha (mål), Radu (VB), Lucas (DM, sender Basic på en mezzala primær position) m.fl., samt at SMS og LA måske ikke smutter til sommer... Vavro, Akpro, Escalante, Adekanye, Kamenovic m.fl. kan også stadig pludseligt finde/genfinde form/niveau, men som det står lige nu, så vil jeg ikke satse på det. Marusic, LF og Patric forventer jeg lidt forlænger deres kontrakter, men man ved aldrig.
Vi kan nemt inden længe stå tilbage med Acerbi, Cataldi og Immobile, som de eneste spillere, som overlevede fra Inzaghi æraen. Hvor der så yderligere er Hysaj, Basic, FA, Zaccagni og Pedro, og så måske lige over 150 mio. euro at gøre godt med.
Derfor er det også vigtigt, at vi begynder hente spændende spillere til bredden, så hurtigt som muligt. Ja, jeg mener helt alvorligt, at Murgia ville passe perfekt til Sarris taktik, hvor han netop også vil vokse til sit potentiale under Sarri. Bonifazi, Vicari og Romagnoli ser jeg også som oplagte til vores centerforsvar, og de vil spille mere og mere, mens Acerbi spiller mindre med alderen. Backs er mig lidt en gåde, men kan vi få Biraghi, så er det nok den bedste, som der giver mening i venstre, men hvorfor skulle Fiorentina sælge deres anfører? Måske Acerbi kommer i spil som venstre back. Orsolini ville også være rart, da vi mangler en wing mere, som kan starte, hvor Romero og Moro vil være klar til det, når Pedro er færdig, men Zaccagni også kan bruges andre steder efter taktisk behov. Der er naturligvis Botheim til vice-Immobile, hvis det ikke falder fra hinanden.
Det er til denne vinter og den kommende sommer, at vi skal definere kernen af vores trup fremadrettet. Det er også derfor, at jeg med vilje holder mig fra interessante internationale spillere, som aldrig har spillet Serie A før. Sådan spillere kan man kigge på, når man har en kerne på plads som taler sproget, kender ligaen og forstår taktikken.
Noget i stil med dette til næste sæson:
Kepa, Strakosha (Furlanetto)
Hysaj, Marusic
LF, Bonifazi (Armini)
Romagnoli, Vicari
Acerbi, Radu/?
RLC, Murgia
Cataldi, Basic (Bertini)
Maggiore/Ricci, Kiyine
FA, Orsolini (Romero)
Immobile, Botheim (Tare)
Zaccagni, Pedro (Moro)
Kepa og RLC på lån her til sommer med option, eller evt. få dem med i et bytte for SMS og penge, hvis Chelsea er interesseret.
Det er lidt en drøm, at Strakosha skulle forlænge, og det ender nok med at være Reina som reserven i stedet for, men man kan altid håbe...
Med Milans skader, så er Romagnoli ikke tilgængelig til vinter, så det skal være gratis til sommer. Vicari og Bonifazi skal hentes, når der er mulighed, men vi har ikke travlt, så længe vi stadig har alternativer i truppen. Dette er specielt Lazzari som skubber flere spillere rundt til diverse positioner, så hvis Lazzari smutter, så kan Hysaj, Marusic og Patric lukke det hul hurtigt, hvor Radu og Acerbi kan hjælpe i venstre, og så kan der hentes noget til centerforsvaret, som giver mening.
Radu skal spille i venstre og bør have niveau til en sæson mere, hvis vi ikke finder en erstatning, og jeg tror også, at Acerbi er bedst i venstre, når vi har fået Romagnoli.
Så er der 4 ny ansigter til at skifte rundt på hver sin side af Cataldi og Basic som vil være vores helt centrale muligheder. Begge vil skulle vokse med rollen i år og lære fra Lucas, men til næste sæson, så er de klar.
Angrebet kører videre, men der fyldes et par huller ud på vejen her til januar. Orsolini bliver nok ikke til noget, da Sarri ikke virker interesseret i en revolution, selv hvis det var muligt, men jeg håber stadig, da jeg ikke mener Romero og Moro har vokset hurtigt nok til, at en sådan disposition kan undgås.
Ind januar:
- Mine ønsker: Kepa, RLC, Orsolini og Botheim
- Sarris ønsker: en venstre back (Biraghi ville jeg foretrække, men Fiorentina sælger bestemt ikke deres angriber midt i sæsonen), en angriber (Botheim virker som næsten på plads, så snart Muriqi er smuttet) og måske en centerforsvar (her er der Vicari/Bonifazi, som jeg foretrækker, men der er også Tuia, hvis vi bliver desperate nok)
Ind sommer (hvis ikke muligt før):
Romagnoli, Bonifazi, Vicari, Murgia og Maggiore/Ricci.
Samt Kiyine vender tilbage fra lån (han får faktisk spilletid i Serie A).
Og hvis der er penge og mulighed, så er der stadig plads i truppen til, at det kan blive til både Maggiore og Ricci på midtbanen, samt Biraghi til venstre back (fremfor Radu - der kan dog blive købt en venstre back i januar, som så tager over her).
Hvad betyder det?
Vi går fra at have nok Serie A bedste centrale midt med SMS-Lucas-LA til noget, på niveau med et bundhold. Vores forsvar gennemgår en komplet revolution senere på sæsonen, efter vores angreb gjorde det tidligere på sæsonen. Og vi skifter helt ud på mål.
Dette vil passe optimalt til en situation, hvor vi til næste sæson ikke engang spiller EL eller Conference. Vi henter Sarris venner, bygger et langsigtet projekt og ellers fylder ud med italienere, som ikke har spillet meget CL før...
Jeg kan sagtens forholde mig til en 10.-plads i år, hvis det er fordi, at vi til næste sæson har gennemgået et komplet skifte for Inzaghi-Lazio til Sarri-Lazio.
Men jeg kan også se, hvordan det er næsten umuligt, at dette ville ske, og selv hvis at det gjorde, så kan jeg også se de millioner af måder, at det kunne gå helt galt.
Målsætningen for mig er CL kval. i 23/24 sæsonen og Scudetto i 24/25. Hvilket også vil passe med en kontrakt til Sarri til og med 2025. Derefter så nærmer han sig pensionsalderen.
De her spillere kunne jeg godt ønske:
Både til at hente ind nu og til sommer, alt efter, hvem som er frisk, hvornår... Samtidig så satser jeg på, at vi forlænger med Marusic, Patric og ikke mindste LF.
Mål:
Arrizabalaga virker som Sarris ønske til at være vores startende målmand, og han er på bænken i Chelsea, så det burde vi hvert fald være muligt, så længe pengene kan gå op.
VMS, SMS' brormand, som står i Torino. Det er det rigtige talent, og det kan forhåbentligt binde SMS endnu mere til klubben på lang sigt? Det er dog også blot et af mange bud på en ny keeper, hvis både Reina og Strakosha er færdige, eller hvad der nu sker.
For:
Romagnoli skulle nærmest være anfører fra dag et... Der er den største af vores fortabte sønner for tiden, og det ville være perfekt, hvis vi kunne hente ham "hjem".
Tuia, fyld med niveau, trænet i Lazio, uden Strakosha kun Cataldi til 4 pladser.
Midt:
Rufus Loftus-Cheek er vist spilleren Sarri ønsker mest, eller en spiller af samme type.
Murgia, fyld med niveau, trænet i Lazio, uden Strakosha kun Cataldi til 4 pladser.
Ang:
Orsolini skal være vores primære transfer til januar, spiller ikke nok i Bologna
Keita, fyld med niveau, trænet i Lazio, uden Strakosha kun Cataldi til 4 pladser.
Giovanni Simeone er bare den rette vice-Immobile...
Trup 22/23:
Arrizabalaga/VMS? (Furlanetto***)
Hysaj/Lazzari*? - LF/Patric - Acerbi*/Romagnoli* - Marusic/Fares*? (Tuia**, Armini***)
SMS/RLC - Cataldi**/Basic - LA/Zaccagni* (Murgia**, Bertini***)
FA/Orsolini* - Immobile*/Simeone - Pedro/Keita** (Moro***, Romero***)
Er de enkelte spillere mulige? Grundlæggende ja. Er det realistisk at købe alle disse spillere? I forhold til at prisen nok er nærmere 100 mio. euro end 50, så er det bestemt et nej...
Hvornår skal hvem hentes:
Tuia, Murgia og Keita skal bare hentes så hurtigt som muligt, hvis det er muligt, og Sarri vil have dem. Det burde kunne gøres for 10 mio. euro samlet... Og for Keita, så kan vi sende Muriqi på lån den anden vej.
Arrizabalaga og RLC ville være dejlige lån til januar, og så køb til sommer... Men det er svært at sige, som der er penge nok til at gøre Sarri og spillerne glade.
Orsolini blive aldrig billigere end han er nu, og han har et gigant potentiale, som før har slagtet os. Og vi mangler en wing mere, da Zaccagni tager sin tid, mens Moro og Romero bare ikke har niveauet endnu til at starte kampe... Mens at vi nærmest konsekvent laver 2 udskiftninger på wings, hvor vi faktisk med 2 karantæner+skader ikke har flere alternativer til at fylde bænken. Det er simpelthent for oplagt til januar.
Vanja Milinkovic-Savic til sommer er mit bedste bud på en ny reserve-keeper til sommer (hvis hverken Reina eller Strakosha forlænger), jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om, at Reina og Sarri bliver enige om, at Reina fortsætter i klubben, men som reserve/cup keeper. Man kan dog stadig håbe... Ellers evt. at Strakosha acceptere at være nummer 2 og Reina nummer 3... Men det er vist for langt ude.
Romagnoli virker lidt som en drøm... Too good to be true... Det ville klart være optimalt med et køb til januar, men er det overhovedet muligt? Kommer han så ikke også i konflikt med Acerbi og Radu, som også spiller den plads? Er Radu så back?
Simeone er bare angriberen, som vil passe perfekt. Og også med hans fars historie i klubben. Vi har selv oplevet, hvordan han kan rive et forsvar fra hinanden. Og det er efterhånden over mange sæsoner, hvor han konstant har vist, at han før eller siden kan blive Serie A topscorer. Heller han scorer mod modstanderen, end imod os, igen. Det er dog svært at forestille sig, at han skulle kunne hentes til januar, da Verona så mangler en angriber, og henter vi også Keita, så er det 2 angribere i Cagliari. Jeg ved ikke helt om Muriqi den anden vej på lån med option er nok for at tilfredsstille alle uden, at der skal FOR MANGE penge til...
Pointen omkring Simeone er også, at han svinger meget. Der vil være perioder, hvor han nærmest kan sætter Immobile af, og derfor give hvile til Immobile, så Ciro bedre holder sig frisk over hele sæsonen. Hvor når Simeone så har en nedtur, så kører Ciro bare videre i 90 minutter per kamp i Serie A.
Og jeg tror også, at Simeone kan lærer noget om at holde niveau over en hel sæson, så han kommer af med sine formdyk. Og så når Immobile bliver for gammel til altid at starte, så kan der byttes mellem starter og reserve...
Til sidste, så har jeg også en bemærkning omkring Fares og Lazzari, som begge gør det godt.
Fares var dog mest spillet wingback og wing, men sidste kamp inden sin skade var han venstre back i en 4-back-kæde... Det kan også være, at Acerbi kan spiller venstre backen, hvis vi får Romagnoli. Eller Patric bliver back til næste sæson, og så er Hysaj og Marusic der til at dække venstre back. Eller Kamenovic faktisk bliver brugt.
Lazzari kan være på vej til Inter og Simone Inzaghi, hvis han vil spille sin naturlige position. Og så er der helt andre faktorer i spil. Så jeg vil ikke lægge mig fast på andet til vores backs end Hysaj er sikker på at være en af de 4 og jeg håber virkeligt, at Marusic forlænger ASAP.
Afgang:
kontraktudløb til sommer:
- Strakosha (jeg er ikke glad for det, men kan ikke se, hvordan det skal undgås)
- Reina (forhåbentligt - ellers gør ham til 3. keeper, hvis der er plads i truppen)
- Adamonis (bare ikke god nok)
- Radu? (kan også være han tager en sæson mere, svært at sige, det kommer an på hans form resten af sæsonen, Sarri og hvem som ellers kommer og går)
- Lucas (faldende i niveau og ikke frisk nok til Sarris system)
Salg (FORHÅBENTLIGT! eller lejes ud, eller noget):
- Vavro
- Lukaku
- Durmisi
- Escalante
- Akpro
- Jony
- Adekanye
- Muriqi
Sælges måske (afhængigt af situationen på deres position):
- Lazzari
- Kamenovic