Trup:
Portieri: Maximiano, Provedel, (Adamonis - under særlige forhold)
Difensori: Casale, Gila, Hysaj, Lazzari, Marusic, Patric, Radu, Romagnoli
Centrocampisti: Basic, Cataldi, Luis Alberto, Marcos Antonio, Milinkovic, Vecino
Attaccanti: Felipe Anderson, Cancellieri, Immobile, Pedro, Romero, Zaccagni
Seniortrup spillere på liste-B: Bertini
Udladt helt: Kamenovic, Fares og Marino
Gruppekampe:
08sep 21:00 Lazio-Feyenoord
15sep 18:45 Midtjylland-Lazio
06okt 18:45 Sturm Graz-Lazio
13okt 21:00 Lazio-Sturm Graz
27okt 18:45 Lazio-Midtjylland
09dec 18:45 Feyenoord-Lazio
Så er der EL truppens UEFA liste-A klar:
Portieri: Maximiano, Provedel
Difensori: Casale, Gila, Hysaj, Lazzari, Marusic, Patric, Radu, Romagnoli
Centrocampisti: Basic, Cataldi, Luis Alberto, Marcos Antonio, Milinkovic, Vecino
Attaccanti: Felipe Anderson, Cancellieri, Immobile, Pedro, Romero, Zaccagni
22 spillere (Cataldi trænet i Lazio + 21):
2 målmænd, 2 til hver back (3 reelt, da Marusic og Hysaj kan spille i begge sider), 4 til centerforsvaret (5 reelt, når Radu også kan spille derinde), de 6 indlysende på midtbanen (Bertini kommer på liste-B), de 6 indlysende i angrebet.
Der er som sådan god dækning med 2 til hver plads, og med noget fleksibilitet internt i kæderne. Min eneste nervøsitet er vores angreb, som virker lidt tyndt. Men vi har desværre ikke andre. Men så må SMS bare spille 9'er, hvis alt andet går galt.
Efter Kiyine blev solgt til Belgien, så er der kun disse i overskud:
Portieri: (1) Adamonis*
Difensori: (2) Kamenovic, Fares
Centrocampisti: (1) Marino
Attaccanti: (0)
Jeg er ikke overrasket over, at Adamonis* og Kamenovic er droppet. Kezman gider nok ikke snakke om en SMS-forlængelse nu, men man kan da håbe, at han ikke er tøsefornærmet i al evighed.
Fares og Marino giver sig selv.
Og pga. andre regler i Serie A, så kan alle de 4 i overskud til EL, registreres til Serie A.
Dog er Marino ikke engang registreret til Serie A**:
Specielle regler:
* Vær opmærksom på, at hvis Provo og/eller Max begge bliver langtidsskadet, så er der en særlig UEFA-regel om at man kan tage en anden keeper med. Det er dog kun for keepere, men det er relevant i forhold til Adamonis, som er vores 3.-keeper.
** Bemærk at i Serie A, så kan alle, som ikke var fyldt 22 år før nytår spille, uden at de skal registreres i truppen. Det gælder for Kamenovic, Gila, MA, LR og Cancellieri.
Gruppo F | 1ª Giornata| 08.09
Lazio-Feyenoord | Stadio Olimpico di Roma, h. 21:00
Gruppo F | 2ª Giornata | 15.09
Midtjylland-Lazio | MCH Arena, h. 18:45
Gruppo F | 3ª Giornata | 06.10
Sturm Graz-Lazio | Stadion Graz-Liebenau, h. 18:45
Gruppo F | 4ª Giornata | 13.10
Lazio-Sturm Graz | Stadio Olimpico di Roma, h. 21:00
Gruppo F | 5ª Giornata | 27.10
Lazio-Midtjylland | Stadio Olimpico di Roma, h. 18:45
Gruppo F | 6ª Giornata | 09.12
Feyenoord-Lazio | Stadion Feyenoord, h. 18:45
Synes ikke vi kunne ønske en bedre gruppe. Ingen alt for lange transfers og så er kvaliteten ikke særlig voldsom. Feyenoord var i Anders And Cup finalen sidste år, så de kan noget europæisk, men vi bør få fire sejre mod FCM og Sturm Graz. Forhåbentligt møder vi Feyenoord hjemme i første runde så vi kan hive en hjemmesejr hurtigt.
Som jeg ser det, så er det på papiret en ganske fin gruppe, men jeg kan heller ikke per automatik se udebanesejre.
Og når det er vigtigt at vinde gruppe for at undgå playoff-runden, så bliver det lidt interessant, når vi vel ikke rigtigt kan forvente noget på udebane.
Midtjylland har bygget noget op igennem længere tid. Vi kommer nok til EL med en broget masse af nye ansigter, talenter og reserver. Vi kan få det rigtigt svært i Herning, for der vil være ret få hos os, som har spillet samme i 2 hele sæsoner. Faktisk tror jeg, at det er meget realistisk, at i EL, så er det kun Radu og Cataldi, som kender hinanden ordentligt. Hvis de 2 ellers ender med at spille i EL.
Feyenoord har dog tilsammenligning kun 3 seniorspillere i deres trup, som har været i klubben i 2 år. De er som nummer 3 en del efter PSV og ikke mindst Ajax, men det er en europæisk traditionsklub, og måske en sovende kæmpe, som finder vejen denne sæson.
Hvor vi kan have udfordringer med, hvordan FCM er spillet sammen, så har vi måske udfordringer med, at Feyenoord kan være ekstremt undervurderet, og når det hele fungerer for dem, så er de måske på niveau med os (i hvert fald dem, at vi stiller med i EL).
De kan dog også sagtens falde helt fra hinanden, når de ikke kender hinanden. Det kan vi også, men så er Immobile og SMS klar på bænken til at binde os sammen igen. Feyenoord har ikke superlim sidende på bænken.
Sturm Graz står til at sælge deres supertalent og stjerne. De blev klar nummer 2, men er ikke overraskende flere lysår efter Red Bull. Red Bull er som Ajax en klub, som er på niveau med os.
Sturm Graz er på mange måder ikke langt efter Midtjylland, hvis de kan omsætte ca. 19 mio. euro meningsfyldt. Faktisk kan det i transfermarkt værdi få de 2 klubber på niveau. Hvis Graz er hurtige nok over den kommende uges tid.
Konklusioner:
Der er rigtigt mange måder, at dette kan gå galt på. Vi spiller overfor 3 klubber, som kæmper for sejren. Typisk spiller man i Italien mere med hovedet, hvor vores 3 modstandere skider hul i det i hovedet og arbejder med benene. De er vant til at spille imod klubber på vores niveau, hvor vi stort set aldrig møder klubber på sådan niveau udenfor EL.
Hvem skal spille og hvorfor:
Kernen til sejr imod sådan modstandere er, at vi skal være lige så sultne som dem. Det nytter ikke noget, at vi starter LA og SMS, som ikke har noget at bevise i den sekundaturnering at gruppespillet er.
Vi skal simpelthen have denne midtbane: Basic-Cataldi-Vecino. Vi har brug for krigere, som har noget, at de skal bevise. Jeg ville foretrække MA over Cataldi, men jeg tror MA snart får taget pladsen i Serie A fra Cataldi.
Maximiano ville jeg udover MA også foretrække i Europa, da Provodel og Cataldi har erfaring med Serie A, som betyder noget i Serie A. Men nu må vi se på udviklingen i Serie A.
Angrebet er svært, da vi har 3 startere, Pedro som er skadet halvdelen af tiden, og så 2 supertalenter, som bare ikke er modne nok. Cancellieri og Luka Romero bør begge starte, men om Cancellieri tager centralt eller en fløj ved jeg ikke, og det afhænger af hvilken af de 4 erfarende angribere, som også spiller. Jeg håber virkeligt, at vi henter en reel vice-Immobile, så det bliver sådan: Cancellieri-*ny*-LR, men jeg tror ikke på det. Jeg tvivler endda på, at den gamle nar (Sarri) tør at starte med Cancellieri eller LR.
Forsvaret er også interresant. Det er oplagt, at Casale skal spille 90 minutter. Forhåbentligt kommer der en venstre back, og så roterer vi nok Lazzari, Marusic og den nye på de 2 pladser i alle kampe. Radu tror jeg ikke er hurtig nok til nogen af de kommende modstandere, jeg ved ikke, om vi ser ham mere i Serie A, for jeg frygter at forvente 90 minutter fra ham i EL, når vi spiller overfor arbejdende hold. Kamenovic kan spille i venstre i EL, hvis det virkeligt er planen, men jeg tvivler på, at han overhovedet er i EL-truppen.
Henter vi en venstre back, så bliver han dog nok spillet ind i EL. Og er Lazzari og Marusic trætte, så ved jeg ikke, om Gila eller Patric måske tages i brug i højre? Nok mest Gila, da Patric allerede spiller fast i Serie A.
Som sagt er Casale central. Han skal (som en eventuel ny venstre back) spilles ind. Jeg ved ikke, om Gila har niveau til at starte, om Radu er i spil, eller om vi forventer at Romagnoli og Patric begge spiller noget af tiden i EL. Der er rigtigt mange åbne spørgsmål i forsvaret. Jeg er dog ret sikker på, at Casale må få sin fair chance der, for Patric og Romagnoli ser ud til at fungere i Serie A.
Faktisk er der mange åbne spørgsmål om truppen, som vi først får besvaret, når vi er igang med EL. Hvem skal spille hvor og hvormeget. Ikke bare i EL, men generelt i alle turneringer for hele sæsonen.
Er Cancellieri, LR, Gila, Radu, Kamenovic osv. udset til at være reserver eller rotation?
Der er allerede blevet byttet en del rundt på midtbanen, men forsvaret og angrebet i Serie A virker til at ligge 100% fast lige nu.
Den store udfordring med denne gruppe er dog, at jeg ikke ved, hvad vi skal med Radu i EL.
Jaaaaaaaaa!!! Alle os her skal sku mødes i Herning! Den kamp skal jeg ned og se.
Kan vi prøve at stille noget op?
Yeah hvor fanden ligger Herning, wuhuuuu 👏 det er for fedt
Sturm Graz fra po4.
Fucking germanere udover det hele :D
Der er ikke nogen af de værste i nogen pot, så vidt jeg kan se, men jeg ser også 3 hold, som alle kan være irriterende.
Sturm Graz står vist til at sælge Rasmus Højlund for op imod 20 mio. til Atalanta, hvilket giver dem en del midler at arbejde med i slutningen af markedet.