Napoli har allerede offentliggjort deres trup, men de spiller også allerede torsdag imod Fiorentina i den anden semifinale. Vi skal nok lige have en rolig træning i dag, hvor Sarri og fys kan se spillernes tilstand, og derefter bliver en trup nok udtaget.
Patric og Taty står som skadet:
FA scorede imod Lecce og Immobile er tilbage, så vi overlever nok uden Taty, hvis det er nødvendigt. Dog så trak han straffet, som vandt os et derby... Der må efterhånden være samlet noget selvtillid i ham.
Patric skulle ikke havde startet imod Lecce. Jeg sagde det før kampen, og jeg siger det igen. Det var en oplagt mulighed for Gila og Romagnoli, men måske var Romagnoli mindre klar til 2x 90 minutter end Patric. Gila-Casale var også en mulighed, men det ville måske havde været lidt for ekstremt. Spørgsmålet er dog så, om efter alle de minutter på kort tid lige efter en skade, om Romagnoli er helt reelt klar nok til at starte imod Inter. Okay der er gået 5 dage og nogle timer, så det burde ikke være et problem, men alligevel, så kan der være udfordringer i centerforsvaret.
Inter har vist kun Cuadrado ude (angiveligt indtil april), men de har Damian og Dumfries, samt Buchanan blev hentet d. 5., så de mangler reelt ikke noget.
Vores store styrke er vores defensiv, og der er vi presset på vores 2 bedste centerforsvar. Inters store styrke er deres defensiv, men omvendt fra os, så har de også offensive spillere, som kan lave mål, som de lyster.
Dette er en kamp, hvor vi har brug for individuelle indsatser i verdensklasse, hvis vi skal vinde. Vi har dog 5 angribere, som vi alle har set kan på dagen skabe mirakler. Og snakker vi om mirakler, så skal vi heller ikke glemme LA's afleveringer. Vecino er også vores mest målfarlige spiller denne sæson, mens Guendouzi har vi set kan være farlig.
Vores trup, spiller og opstilling:
Provedel
Lazzari - Gila - Romagnoli - Marusic
Vecino - Rovella - LA
FA - Immobile - Zaccagni
Der er for mange penge per resultat i denne turnering til, at der vil blive sparet noget som helst. CL er først om en måned, coppa om 2,5 måneder. Napoli er om søndagen i næste uge. Det vil sige 6 dages hvile efter finalen (som meget muligt kan være imod Napoli, hvis vi når dertil). Der er ingen grund til at spare på noget her.
Hvis Patric bliver klar, så spiller han denne kamp, men jeg forventer Gila starter. Hvis Taty bliver klar, så kommer han nok ikke engang ind fra bænken. I hvert fald ikke med mindre, at det er kritisk nødvendigt.
Set i forhold til, at LA og Immobile er tilbage, så er det FA og Zaccagni på wings, for de 4 fungerer bare bedst sammen i det organiserede spil.
Rovella er klart bedst som regista, dog kan det ske, at Vecino vælges fra start, hvis vi vil have en tungere løsning.
I højre på midtbanen, så er spørgsmålet, om det bliver Vecino eller Guendouzi. Guendouzis form har været faldende på det sidste, mens Vecinos virker til at være på vej op, men Guendouzi har leveret meget mere kvantitet end Vecino. Det er for mig lidt svært at smide Guendouzi på bænken, men jeg kunne godt tænke mig, at han og Isaksen kom ind efter 50-60 min, hvor der er mere plads til dynamisk spil.
I forhold til backs, så er der naturligvis Pellegrini, men Lazzari og Marusic er de mere stabile løsninger. Og med tvivlsforhold i centerforsvaret, så vil jeg hellere se den mere stabile løsning valgt. Pellegrini og Hysaj kan begge være i spil til en indskiftning alt efter, hvordan kampen udvikler sig, men der er for mig ingen tvivl om starterne.
Reelt er det kun Romagnoli, Gila og Vecino, som jeg anser som gæt. De andre 8 er sikre startere. Eller så længe de ikke er skadet, så starter de. Og meget af det hænger sammen med, at de er stabiliserende spillere i det organiserede spil (sådan som vi spiller første halvlege).
Jeg forventer også 1-2 udskiftninger i hver kæde
Isaksen (for enter Immobile eller FA, hvor den som bliver inde spiller centralt derefter) og Guendouzi (for en af de 3 på midtbanen, hvor hvis det er Rovella, så går Vecino centralt som regista) er de tidlige, planlagte og sikre indskiftninger. De vil samme i højre åbne kampen op i anden halvleg.
Pedro og Taty (hvis han er klar) ser jeg ikke som garanteret spilletid. Casale, Hysaj og Pellegrini kan alle 3 risikere at skulle skiftes ind. Og så hellere Cataldi og Rovella på banen samtidig med en på en mezzala, end at vi skal spille med Kamada. Skal jeg være ærlig, så er Rovella nok vores bedste vice-LA, hvis vi har brug for en sådan løsning.
Forventninger:
Inzaghi har aldrig trænet et hold i en kamp eller turnering, at han ikke ville vinde. Han er en sand mester i cup-turneringer, og jeg håber, at han snart vinder en CL med Inter. Jeg håber mere, at vi vinder en CL, men Inzaghi er virkeligt en træner, som fortjener det.
Min pointe:
Dette er en slags kamp, som ligger rigtigt godt til Inzaghi. Vi går til kampen med en udsigt til, at det ville være godt for klubben med flere penge, men der er ikke noget sportsligt på spil udover trofæet. Inter ligger rigtigt godt i toppen af tabellen, og de har også først Serie A igen den 28., hvor de også har en langt større bredde og bedre mulighed for rotation.
Da det på alle måder ligger til Inter, så kan vi gå til kampen som underdogs. Dog samtidig så har vi LA, FA og Immobile, som alle har brug for at vise mere end de allerede har. FA's mål og LA's assist imod Lecce er en start for dem, og Immobile har ikke scoret siden November, samt han har karantæne (5 gule kort) imod Napoli i Serie A. Dette må simpelthen være lejligheden for den gamle offensive garde til at vise deres værd.
Så... Defensiven forventer jeg gøre deres, men træerne vokser ikke ind i himlen. Jeg forventer på ingen måde, at vi holder buret rent. Vi kan også lukke mere end et mål ind. Dog er dette kampen, hvor vi kan vinde, hvis vores angreb levere over 90 minutter.
Enten så er LA, FA, Zac og Ciro der hele vejen, ellers så har vi ikke en chance i helvede. Men er de 4 100% klar og fokuseret, så kan alt lade sig gøre.
Jeg ved ikke, om de 4 offensive er fysisk eller mentalt klar til at levere den nødvendige præstation, men jeg håber det virkeligt.
Dette trofæ vil kunne betyde, at vi har råd til januarindkøb, samt er det et enorm moral-boost for resten af sæsonen. Vi spiller trods alt stadig CL, coppa og er med i kampen om top4 i Serie A. Intet er tabt på dette tidspunkt i sæsonen før denne kamp. Og når det virkeligt gælder, så finder vi på en eller anden måde resultater (som imod Lecce).
Så ingen forventninger, men store forhåbninger. Hverken Fiorentina eller Napoli har været dominerende i en kamp den sidste måned. Så denne semifinale bør være en større udfordring end en eventuel finale.
Det gør lidt ondt at se, hvad Inzaghi kan, når ledelsen giver ham de korrekte ressourcer. Jeg ved godt, at vi ikke har den økonomiske størrelse til at kunne lave så revolutionære ændringer på kort tid, som Inter har, men stadig så føler jeg, at vi smed guldne muligheder væk ved at have en gamme arrogant nar som præsident. Men på den anden side, så har den gamle arrogante nar reddet os fra afgrunden, så der er grænser for, hvor meget at vi kan være efter ham.
Inzaghi har et gennemført koncept, og han er den træner i hele Europa, som bedst har forstået at anvende 5 udskiftninger over en kamp. Hans måde at spille fodbold på offensivt er jeg stor fan af, da bolden flyttes dynamisk. Det er ikke tempofodbold som i England, hvor der konstant løbes, men hos Inzaghi skal bolde være hurtig.
Sarris fodbold er mere bygget på at dirke en defensiv lås op. Og det er også en fin måde at spille fodbold, men personligt er jeg ikke fan.
Om kampen:
Vi mangler Zaccagni og Taty, mens Immobile er ikke i fysisk form, Pedro er vist ikke det rigtige sted mentalt lige nu, på samme måde som FA, og Immobile har aldrig rigtigt fundet sig selv denne sæson. Immobile har svært ved Isaksen, jeg kan forestille mig, at Immobile taler rigtigt meget, hvor Isaksen ikke rigtigt forstår det italienske, og så fanger de ikke rigtigt hinanden endnu.
Det er efterhånden tydeligt, at angrebet virkeligt savner SMS, da han lavede nogle dynamiske løb og beslutninger, som gavn angrebet mere plads. Fx som Barella gør for Inter.
Vi har reelt en god grundstamme i alle kæder, men i angrebet, der fungerer det bare ikke rigtigt endnu. Vi har FA, Immobile og Pedro, som er gamle. Zaccagni skal vi forlænge med eller sælge dyrt, og Taty og Isaksen har talent, men de er der heller ikke helt endnu.
Vi har brug for at træffe en beslutning. Holder vi fast i de gamle og bygger videre omkring dem, eller tvinger vi et generationsskifte i angrebet?
Hvorfor er det om kampen?
Selv uden støtte, så skal vi kunne komme frem til afslutninger. Vi har intet. Det er også nok derfor, at vi kigger på Candreva, for han kan trods alt skyde fra 25m.
De har en bundsolid organisation og 2 nærmest lige gode spillere på alle positioner.
Vi har tidligere haft et god tag på dem?
De er vokset meget. Inzaghi udvikler konstant på deres defensive og offensive organisation. Det Inter-hold, at vi tidligere har haft et god tag på har været mere emotionelt. Dette er en maskine. Det er et hold som vinder CL denne sæson eller en af de 2 følgende. Det er value for money klart det bedste hold i Europa.
Vi er også vokset, men tabet af SMS har gjort, at vi denne sæson har taget overordnet et lille skridt tilbage, men i forhold til den langsigtede fremtid, så har vi taget et stort skridt frem, da vi har fordelt talentet på flere spillere.
Så hvor de bare vokser videre, så har vi måtte sætte bremse lidt i kortsigtet i forsøget på en langsigtet løsning.
Turneringen:
Saudi betalte for en opvisningsturnering. I stedet for Juventus og Milan fik de Fiorentina og Lazio. Jeg kan godt forstå, at de er skuffet. Det virker arrogant, men problemet her er, at det netop er en officiel turnering, i stedet for bare en opvisningsturnering. Italien har 3 klubber med en reel international profil, og indtil nogen andre vinder CL, så forbliver det sådan.
Var det fake?
Riyadh er i et andet klima. Tilpasning er udfordret. Motiveringen kan også være udfordret.
Og så når Inter dominere fra tidligt, og vi kan ikke tage defensive chancer, da vi mangler Patric, så kan vi ikke støtte offensiven, så meget, som vi har lyst, og så kommer vi bare ikke tilbage, når Inter omvendt kan pakke sig. Det var ikke fake, vi er bare ikke bedre under fremmede forhold, og Inter havde tilskuerne med sig.
Og så når træneren ikke ligefrem udtrykker tiltro til sejr eller forkærlighed for turneringen, så er det fanme svært at lave et mirakel.
Ritiro:
Jeg tror den kommentar blev misforstået af nogen. Det betyder fanme ikke, at dette ikke var vigtigt og seriøst. Pointen var, at vi tog alle spillerne med, så vi kunne udnytte denne tur til OGSÅ at lave teambuilding. Ritiro er ikke afslapning, det er brutal vold imod spillerne udført via isolation og ekstra træning. "Ritiro" skal altid forstås som at hæve seriøsitetsniveauet, omvendt fra "træningslejr" på dansk, som lyder mere som en badeferie i nogens øre.
Kritik:
5. udskiftning var Hysaj for Lazzari.
Den forstår jeg ikke, der er kun en spiller på den bænk, som er motiveret til måske at kunne gøre en offensiv forskel. Sana Fernandes. Hvorfor får han ikke debut? Det er jo alligevel ligemeget, og der er 9 dage til næste kamp. Lazzari så ikke skadet ud alligevel.
I kender det godt:
Jeg er ikke fan af Sarri, og jeg drømmer om noget andet.
Og vi ved alle godt, at det ikke kommer til at ske, og hvis det gjorde, så ville det ikke blive bedre alligevel.
Alt omkring dette var lort, men vi møder også et af Europas bedste klubhold i form, hvor de har Europas bedste enkeltkampstræner.
Jeg savner Inzaghi.
MEGET.
Data og fremtid:
Nu har Sarri dog en hel del video af, hvordan det her falder sammen. For os som hold og for enkelte spillere. Inzaghi spiller netop fodbold, som er det omvendte af Sarri, og derfor så er det, hvad vi skal lære at kunne slå.
Spillerne skal aldrig glemme denne lidelse, for vi skal finde en måde at overkomme det. En måde at slå Inter under forhold, som svære for os, end var det i Milano. For kan vi det, så kan vi slå alle og vinde alt.
Alle kampe herfra vil være nemmere denne sæson. Selv alt CL kan sende imod os. For klimaet vil ikke være så drastisk anderledes, i München, som det er i Udine...
Udfordringen ligger nu hos Sarri i at tage dette lavpunkt og sikre os, at vi aldrig igen synker så lavt. Vi kan og skal vokse herfra.
Og nu har han trods alt til søndag i næste uge til at finde løsninger. Udover lidt penge, så er INTET tabt.