Kampen er stadig ikke tidsfastsat.
Jeg tror, at dette er fordi, at de ikke ønsker at spille alle rundes kampe samtidig (tv..), men stadig så skal kampe spilles samtidig, som er afhængige af hinanden, så alle de enkelte kampe holdes spændende.
De har nok kalenderen på plads på tirsdag (Verona kan spille sig ud af nedrykningskampen med en sejr i morgen).
Sassuolo er rykket ned nu og har på papiret intet at spille for. De er sikre på at slutte nummer 19.
Efter riomma-Genoa, så er riomma 6...
Det betyder med andre ord, at CL nu definitivt er slut for os.
Kun Fiorentina kan hente os. De skal dog vinde begge deres kampe, og vi skal tabe vores. Så X imod Sassuolo og EL er på plads. 8.-pladsen kan dog også ende med at give EL, hvis Atalanta...
Til selve kampen:
Vi skal vinde, vi har noget at spille for, det er sidste hjemmekamp, det er sidste kamp. ConL, EL, CL... Det ved vi mere om efter Atalanta har spillet EL-finalen.
Provedel står. Der er ingen tvivl efter den indsats imod Inter.
Casale har karantæne, Romagnoli er tilbage. Gila-Romagnoli-Patric, hvis der ikke er skader.
Marusic og Kamada starter altid.
På alle andre pladser er der valgmuligheder... Og ingen af dem er klare.
+1x angriber: Taty/Ciro
+1-2x offensive midt: Zaccagni/LA/FA/Pedro/Isaksen
+1-2x defensive midt: Guendouzi/Rovella/Vecino/Cataldi
og så en wingback mere: Pellegrini/Lazzari/Hysaj/FA?/Isaksen?/Zaccagni?
Jeg vil gerne se denne opstilling fra start:
Provedel
Patric - Romagnoli - Gila
Marusic - Vecino - Kamada - FA
LA - Zaccagni
Immobile
Rovella, Taty og Pedro skal også have minutter. Hysaj ender nok med at blive nødvendigt, og Guendouzi skal sikkert nok også være relevant.
Jeg er næste glad for, at det snart er slut.
Det her har været en frustrerende sæson. Vi har faktisk opnået helt fine resultater i CL, men omvendt så har vi ikke leveret i ligaen, og derfor er vi lige nu på vej i EL til næste sæson. Siden, at vi skal spille en turnering, så er EL vel bedre, da der vist er flere penge, men ellers er jeg lidt ligeglad. Dog er EL en god turnering til at give unge reserver mere spilletid, eller til at integrere spillere hentet over sommeren.
Jeg er ret interesseret i, hvad vi henter af spillere til sommer, og hvordan Tudor reagerer på hvem og hvor mange, at vi henter.
Men lad os nu for satan i trigoria sikre os bare i det mindste et point. Min mentale sundhed har brug for en åbenlys sejr, men lad os nu lige spille os selv i EL, så det hele ikke er lort.
Hvem ser i helst spille i denne sidste kamp i 23/24-sæsonen?
Jeg har nævnt 6 spillere, som spiller, hvis der ikke er skader, men ellers...
Jeg vil gerne sige ordentligt farvel til Ciro, FA og LA. De er levende Lazio-legender, og de slutter meget muligt deres til med klubben til denne sommer. Pedro er måske ikke en legende, men også en vigtig spiller.
Cataldi kunne være spændende at se i kamp, da han har brug for en god kamp under Tudor, for at sikre, at han er motiveret til at blive.
Det ville dog betyde disse:
Provedel
Patric - Romagnoli - Gila
Marusic - Cataldi - Kamada - FA
LA - Pedro
Immobile
Jeg ser gerne at Gustav får noget mere spille tid, men det lader til at Tudor ikke vil anvende ham i systemet. Det synes jeg er en skam og hvis det ender med at vi forsætter samarbejdet med Tudor til næste sæson, så håber jeg vi kan låne ham ud til en anden Serie A eller Serie B klub.