Det har været lidt svært at finde motivationen til denne optakt.
Problemet var ikke Sarri ,og det er ikke Tudor.
Problemet er, at Ciro og Pedro er færdige. Zaccagni og FA har ikke rigtigt fundet rytmen som normalt (da de mangler SMS og Immobile til at trække mere opmærksomhed væk fra dem), mens Taty og Isaksen er spillere, som nok først skulle være i spil til at starte i næste sæson (de er talenter uden erfaring i Serie A).
På papiret har vi gode offensive spillere, men vi har ikke SMS, som gjorde så meget for holdet, at Zaccagni og LA kunne blive dovne. Og som sagt med Immobile i en skygge af sig selv, så har denne sæson bare haft en hel anden offensiv dynamik.
Det har også været en kæmpe fejl, at vi ikke hentede 1-2 offensive spillere i januar. 2x Jovane Cabral el. lign. Bare kvantitet af en art.
Zaccagni, FA og Immobile på vej ud?
(Simeone for Immobile)
Så vi starter nok næste sæson med Isaksen, som jeg ikke ved om han er wingback eller 10'er i vores system. Måske endda 9'er?
Og Taty, som bare skal blive bedre med sine afslutninger (Correa, Caicedo... Vi har haft mange, som ikke kunne afslutte ordentligt i deres første sæson, og så fik styr på det).
Men lige nu, så er det bare Taty og Isaksen, som forbliver i klubben til næste sæson. Det er potentielt et problem.
Status:
7k tilbage, CL er realistisk fra nummer 5, vi har 46p, riomma er nummer 5 med 55p.
Havde vi vundet, så var det 49 til os, 52 til dem, og Atalanta kunne nå 53, hvis de vandt den udsatte kamp imod Fiorentina.
Min logik hedder, at man kan hente 1p/k, hvis alt går godt. Så jeg kan ikke tænke i CL lige nu, og jeg gider ikke rigtigt EL eller ConL. Vi har ikke bredden, og vi får ikke bredden til at spille i Europa til næste sæson, med mindre det er CL.
Omvendt taber vi alt og Frosinone vinder alt, så kan de hente os, men det kræver måske, at de slår andre hold, som så skal hente os....... Vi rykker ikke ned.
Coppa er et trofæ, og det kunne da være fedt med et trofæ. Fedt nok til ikke at være irriteret over at spille EL.
Så mit primære fokus er på Coppa som turnering, og eller så er resten af Serie A kampene træningskampe for Tudor frem mod næste sæson.
Det er bare sådan lidt ny træner, CL færdig, derby tabt, bagud 0-2 i Coppa. Vi har brug for noget oprejsning.
Skader og opstilling:
Immobile, Zaccagni, Lazzari, Romagnoli, Provedel.
Det vil nok sige:
Mandas
Patric - Casale - Gila
Marusic - Cataldi - Guendouzi - FA
Isaksen - Kamada
Taty
LA er ikke god sammen med de nye. Pedro er ikke god. Zaccagni og Immobile er skadet.
FA kunne spille i angrebet med Pellegrini på en wingback, men det afhænger lidt af Tudors plan.
FA kunne også ende på bænken indtil han underskriver en ny kontrakt...
Vecino og/eller Rovella (som ikke har spillet under Tudor endnu) kunne starte for Guendouzi og/eller Cataldi...
Jeg håber dog, at Tudor prøver noget nyt i denne kamp. Så:
Måske FA for Kamada eller Isaksen?
Måske Isaksen på en wingback?
Måske Pellegrini, Hysaj eller Rovella fra start?
Måske Isaksen på toppen med Taty bag ham til de sene indløb?
Der er muligheder nok...
Jeg håber bare, at Tudor ser dette som en mulighed for at skifte lidt rundt. Det er lidt øv, at Lazzari er skadet, da det ville være oplagt, hvis Marusic kunne få en pause, og vi så kunne se, hvordan vores løbemønstre så ville være.
Sandheden er, at vores projekt ramte en hård skæbne i COVID-sæsonen, og derfra så har vi aldrig helt kommet os over de udfordringer. Først smuttede Inzaghi, og derefter var der en kerne af gamle spillere, som det var nødvendigt at få skiftet ud på et tidspunkt.
Jeg håber lidt, at vi bare komme igennem denne sæson, og så kan vi sende Immobile, Pedro, Zaccagni, FA, LA, Vecino og Hysaj (og hvem der ellers er kerne spillere for Sarri og Inzaghi) videre...
Vi har brug for et generationsskifte, og derfor så skal vi også lade spillere, som er fremtiden, spille mere. Det kan betyde Kamada, Isaksen og Taty er vores angreb resten af sæsonen, og måske er det Pellegrini og Lazzari på wingbacks...
Der er bare så meget, som er uafklaret lige nu, og det er frustrerende. Jeg kan godt accepterer, at vi ikke spiller CL i hver sæson, for det er truppen stadig ikke god nok til, men hvordan vi falder sammen giver bare ikke mening. Derfor er jeg frustreret, og jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal skrive om kampe.
Vi skal vinde.
De slog os i Salerno, og vi kommer fra et derby-nederlag, så vi har behov for dobbelthævn.
Spørg mig bare ikke, hvordan vi vinder, for man skal score mål for at kunne vinde.
Ja tak! Så kom Isaksen også på tavlen!
Daje!