Skadeslisten:
Provedel, Romagnoli, Pellegrini, Guendouzi, Zaccagni og Immobile
Forventede startere:
Mandas
Patric, Casale, Gila
Lazzari, Cataldi, Vecino, Marusic
FA, Kamada
Taty
Rotérbare:
Hysaj, Rovella, LA, Isaksen og Pedro
Andre reserver:
Sepe, AA, samt Ruggeri og andre primavera.
Analyse:
En af Lazzari, Marusic og FA kan måske starte ude, så vi har noget mere defensiv bredde. Hvor Isaksen så kommer ind på FAs plads i startopstillingen.
LA kan være udelukket fra truppen pga. hans udtalelser efter Salernitana. Det modvirker nok LAs intention (da han nu vil spille for sit Lazio-eftermæle sæsonen ud).
Vi har en del løsninger til de offensive pladser, men da der kun er Taty til toppen, så virker dette næste som kampen, hvor FA starter ude, da han nok skal spille wingback eller angriber, men hvor er uklart fra start.
Der er også en mulighed for, at det i stedet er Cataldi og Rovella på de defensive pladser. Da Vecino måske er vores bedste mulighed som 9'er, hvis FA og Taty begge er utilgængelige. Jeg tror ikke, at vi ser Pedro (eller Isaksen) som falsk-9'er, da vi så i det scenarie vil have Isaksen og Kamada bag ham, og så kan vi blive fysisk lukket ned.
Tudor skal i hvert fald ud i nogen interessante taktiske betragtninger, hvis vi virkeligt har 6 spillere helt ude med skader.
Det er kun (som sædvanligt) de 4 centrale midt (defensive og offensive), hvor vi har noget der kan kaldes reelt bredde.
At starte uden alle af Lazzari, Marusic og FA ser jeg som en svækkelse. Hysaj er absolut en svækkelse i forhold til starterne i forsvaret. Alt andet end Taty er problematisk på toppen. Mandas har kassen, der er ingen grund til at prøve at spille Sepe ind med 7-8 kampe tilbage af hans kontrakt.
Vi kan virkeligt ikke tåle flere skader lige nu.
Jeg var godt nok ved at få alle mulige slags stress til sidst.
Vigtigt at LA scorer. Han skal bevise, at han vil slutte godt af, og dette er en start.
Mandas spiller virkeligt godt for hans alder. Han er ikke fejlfri, men for en måned siden, så var hans udspark ikke optimale, det er fixet nu. Han vores virkeligt stærkt.
Gila og Patric elsker, at spille de positioner. Det er tydeligt. Var det imod Salernitana, hvor Patric næsten fandt Gila til en friløber.
Problemet er dog, at hvis en af dem bliver skadet, så har vi intet at erstatte dem med.
Romagnoli har udfordringer, men han arbejder med det. Casale er mere naturlig i system, men Romagnoli er en bedre fodboldspiller. Casale var også lidt en risiko i forsvaret, når det var en 4-kæde. Så det er super frem imod næste sæson med Casale og Romagnoli til den centrale af de 3 pladser i forsvaret.
Lazzari gik i stykker tidligt, hvilket er lidt synd. Jeg havde ikke fanget, at det faktisk var meningen, at han skulle være i venstre.
Marusic spiller sin rolle godt, og selvom Hysaj har udfordringer, så gør han det okay.
Jeg ved ikke, om det er optimalt med Kamada så langt nede, men det virker trods alt okay. Jeg synes at han spiller rigtigt godt. Det er bare lidt mystisk at forstå denne 3-6-1, men vi har faktisk spillet dette system før, da Inzaghi eksperimenterede sig frem til sin 3-5-2 variant.
LA har også en god kamp. Eller måske skal vi kalde begge over-middel. De vinder dog lidt ekstra point på mål og assist mellem sig.
Vecino er også en god spiller at have, da vi uden ham ikke har nogen at sparke bolden op på. Jeg synes ikke, at han spillede sin bedste kamp for os, men taktisk var han uvurderlig, da Mandas ikke altid kan spille sig ud af problemer så godt som Provedel kan (når han er frisk).
FA virkede træt. Han gjorde sin del og gjorde den meget fint, men der manglede lige de sidste 10% i dag, så det er helt fornuftigt, at han bliver sparet frem imod tirsdag.
Taty blev også taget ud og Pedro ind. Det virkede okay. Så spillede vi bare 3-7-0 med Pedro som en meget offensiv midtbanespiller. Taty skal også være klar imod Juventus, og han virkede også som en, der havde problemer med at få vognen i det højeste gear.
LA fik også minutter på bænken, og han var tydeligt ikke tilfreds. Jeg tror, at han gerne ville havde skabt et mål mere, men det er vel også det positive ved hans indstilling. Han ville bidrage mere. Han får også fordel af et lille hvil, og det var vel en taktisk klog beslutning, i 86. minut da vi så stod med 4 CM, som alle kunne forsvare og flytte bolden.
Jeg håber bare, at der ikke er nogen problemer på wingbacks og i forsvaret. Specielt Lazzari og Patric. Patric lignede en med en lille forstrækning, og spiller du videre på sådan en, så spiller du sjældent før 2 uger senere (tidligst).
Vi har reelt 8 spillere til 5 pladser, så vi skal for alt i verden sørge for, at Romagnoli, Casale, Gila, Patric, Hysaj, Marusic, Lazzari og Pellegrini alle er friske, for der er meget lidt taktiske muligheder og rotation, hvis vi får skader på de pladser.