Vi har slået Juventus i Rom og tabt i Torino.
Vi kender ikke rigtigt vores niveau og styrker endnu.
2 kampe under Tudor imod Juventus er slet ikke det samme, som 14 kampe (4 EL, 10 Serie A) under De Rossi.
SKADER, KARANTÆNER OG DERES KONSEKVENSER:
Ndicka har karantæne, mens Kristensen og Azmoun er skadet.
Måske en lille svækkelse af deres forsvar, men reelt, så er det mere relevant, at Spinazzola og Dybala er tilbage for dem, så grundlæggende har riomma ingen reelle svagheder via spillere ude.
Vi har omvendt udfordringer i, at Provedel, Lazzari, Pellegrini, Rovella og Zaccagni er skadet.
Mandas har dog taget et derby før, og nu spillet 2 gode kampe imod Juventus (hans udspark kunne være bedre, men jeg kan ikke beskylde nogen mål for at være hans skyld).
FA og Marusic spiller som om, at Lazzari og Pellegrini er reserverne. Marusic og FA har dog spillet en hel del minutter over 2 kampe imod riomma. Hysaj og Isaksen er ikke oplagte alternativer uden tid til at tilpasse sig rollen. Så vores startere på wingback er ingen svaghed, men vi mangler noget bredde.
Rovella tvivler jeg på kommer til at spille mere denne sæson, eller i hvert fald ikke som andet end talent. Hans naturlige rolle er ikke i systemet, der er 4 andre spillere til 2 pladser, og Cataldi har spillet denne rolle for nogle år siden.
Så udover bredde på wingback, så er det reelt kun Zaccagni, som er savnet.
LA og Immobile er jeg personligt træt af. Jeg ved dog, hvem de er, hvad de er, og hvad de kan. Respekt til dem for fortiden, men lige nu, så har jeg det svært ved at de virkeligt lever op til Immobiles navn.
Og hvis LA og Immobile var færdige, så er Pedro på vej til at dø af alderdom...
Taty er en spændende spiller til fremtiden, men han har også udfordringer i nutiden. Han gør alt rigtigt, men rammer bare alt for sjældent målet. Det er som at se Correa, Muriqi, Caicedo i deres første 1-2 Lazio-sæsoner...
FA og Isaksen skal nok fokuseres imod wingback-roller i denne kamp...
Så uden Zaccagni, så er vi nærmest ude i at give AA en reel chance fra bænken, hvis Tudor stadig ikke vil udtage primaveraspillere.
Det skal naturligvis ikke betyde, at Isaksen, FA, LA, Pedro eller Immobile ikke kan redde dagen, for vi ved alle, at de har potentialet til det. Dog er det bare lige nu i dette øjeblik, i denne taktik, meget svært at se, hvor målene skal komme fra.
FORM:
De Rossi for riomma:
At vi så stadig laver flere mål end riomma på de sidste, siger ikke meget, når de under De Rossi har de en målscorer i ordinær på 29-14 over 14 kampe. Altså ~2,07-1,00 mål per kamp, hvilket reelt er, hvor et tophold gerne skal ligge. De skal ned på 2,0-0,5 hvis de vil vinde et mesterskab, men 2,0-1,0 er hvad der skal til for at komme i CL...
Nederlag er på udebane i EL på 1-0 efter de vandt 4-0 hjemme, så den tæller ikke rigtigt. Og i Serie A tabte de til Inter, hvilket heller ikke rigtigt tælle i en relevant analyse. X i EL var ikke rigtigt x1, men reelt 2 kampe, da begge kampe imod Feyenoord endte X i ordinær spilletid, men det var også De Rossi's første 2 europæiske kampe, så dem tæller jeg heller ikke rigtigt, for riomma gik trods alt videre.
De 2 uafgjorte i Serie A, er dog indenfor de sidste 3 runder.
Det her er faktisk en ret dårlig form:
(5p i 4k, 3-3 målscorer = 1,25 p/k, 0,75-0,75 m/k)
Det her er dog en del værre:
(16p i 14k, 14-21 målscorer = ~1,14 p/k, 1,0-1,5 m/k)
(direkte sammenligning: 6p i 4k, 5-6 målscorer = 1,50 p/k, 1,25-1,5 m/k)
Det her skal forstås som, at begge hold ikke spiller deres bedste lige nu, og begge hold har brug for en derby-sejr, hvis de skal i spil til (de nok 5) CL-pladser i Serie A.
Vi har lige spillet en midtuge kamp, men de har en midtugekamp imod Milan i EL torsdag d. 11., hvor vi har Salernitana hjemme på fredag. Derfor er vi måske mere trætte, men vi er også i bedre position til at satse hele butikken lige nu. Som for os i Coppa, så for riomma i EL, så er succes i ligaen ikke garanteret, og derfor er den anden turnering måske endda mere relevant end ligaen.
MIN FORVENTEDE OPSTILLING:
Med vores skader, så er der meget lidt valgmuligheder.
Pedro var ude i sidste kamp, så han er helt frisk. Mens der mangler bredde på wingbacks, og derfor skal vi nok holde Isaksen i spil til en sådan rolle, jeg ville i hvert fald bruge ham der under træning i de næste par dage.
Jeg ved ikke, hvilket wingback vil være i hvilken side, og det virker til, at Tudor bytter rundt på dem i løbet af kampene...
Patric er ikke noteret som skadet, og Juventus scorede da Casale kom ind, så jeg holder på, at Patric er klar og bedre.
Guendouzi, Vecino, Kamada, Cataldi ved jeg virkeligt ikke. Guendouzi er dog altid god; Cataldi er ikke så vant til rollen og ofte god fra bænken; Vecino er meget god fra bænken; og Kamada er lort fra bænken, men til tider god fra start. Så Guendouzi og Kamada fra start.
I vores meget låste offensive situation, så kan vi have behov for at åbne op for mere dynamisk fodbold senere i kampen, og her skal vi kunne skifte dynamiske spillere ind. Derfor så vælger jeg, at vi starter organisatorisk, og vi prøver at dirke deres forsvar op fremfor at tromle det nede. Så udover wingbacks situationen, så starter Isaksen også ude af denne grund, men specielt er Taty ikke med fra start, dog skal vi ikke fucking vente til 70. minut til at pille Immobile ud denne gang.
En ting at bemærke i denne opstilling er, at alle de 7 bagerste i forskellige situationer kan ende i feltet eller i andre afslutningssituationer, hvor de 3 erfarende spilfordelere på toppen bør kunne lægge en magisk aflevering. Så jeg forventer at et assist sagtens kan komme fra Pedro, LA eller Ciro, men ikke rigtigt målet. Og dett e er vist også netop de situationer, hvor Kamada lavede en hel del mål i Tyskland. Og det er også situationer, hvor en Vecino, Cataldi eller Taty frisk fra bænken kan være afgørende. Så jeg ser meningsfyldt sammenhængskræft.
Jeg håber også, at vi i pausen og efter 55 minutter samlet laver 3 udskiftninger, så vi har 2 frie udskiftninger tilbage. Isaksen, Taty og Cataldi/Vecino skal komme ind inden det 60. minut, men kun ved brug af en udskiftningsperiode. Hvis der ikke er skader eller form udfordringer, så den anden af Vecino/Cataldi ind efter 70 minutter, og så Casale og Hysaj til nøds eller efter behov.
Med andre ord:
Offensiv dynamik bagfra, offensiv organisation på toppen, samt stærk defensiv organisation.
Styrke:
organisation i første halvleg, med mulighed for mere dynamik i anden halvleg.
Svagheder:
Hysaj, Casale, Vecino, Cataldi, Isaksen og Taty... Det er vores eneste reelle reserver til denne kamp. Med en ny træner, som ikke kender talenterne endnu, så er truppen ufattelig tynd, når der er 5 skader til spillere inde omkring startopstillingen. Det er specielt et problem, hvis Patric ikke kan spille 90 minutter, eller vi igen får en skade tidligt.
Så jeg ender på:
Mandas
Patric - Romagnoli - Gila
FA - Guendouzi - Kamada - Marusic
Pedro - LA
Immobile
I den større sammenhæng:
Der er ikke mere landsholdspis, der er god tid mellem resten af kampene, selv midtuge kampen imod Juventus. Der er en potentiel Cupfinale d. 15., som kan påvirke Inter-kampe, men i så fald, så bliver den nok rykket til mandagen, mens Empoli-kampen rykkes til fredagen eller lørdagen.
Så efter Juventus-Juventus-DERBY på 8 dage, så har vi et kampprogram at selv Sarri næsten ikke kunne brokke sig over.
(Bemærk! Kampe sat til 00:00 er fordi deres spilletidspunkt ikke er fastsat endnu)
Den som vinder dette derby kan nå CL, den som taber får det svært...
Det her er noget helt andet end vores program, og hvis der også er semifinale og finale i EL, så kan det være, at de taber alle de sidste 6 kampe i Serie A i træk, hvis de ikke har momentum med sig.
Vi bør have klart det nemmeste program af alle for runde 32-38...
Ja ja, Coppa... Men programmet bliver tilpasset det...
Ja ja, Inter i runde 37... Imod hvem? Der primavera? Inter er 14p foran Milan, Milan spiller stadig EL, Inter er ude af UEFA turneringer, og Inter mangler 11p for at blive mestre... Det eneste problem er, at Inzaghi nok gerne vil sende en hilsen til Lotito, og det er den sidste hjemmekamp i sæsonen for Inter...
Men husk bare, at mens alle vores konkurrenter spiller imod hinanden, så skal vi ud og have hævn over Salernitana og Genoa for nederlag, samt Monza og Verona for X... Det er kampe, at vi bør være topmotiverede til.
Hvad sker der lige for Luis Alberto efter salernitana kampen?? Nu vil han ikke spille mere og have ophævet kontrakten. Gider snart ikke den vendekåbe mere, han snakker jo i øst og vest, og passer systemet ham ikke lige bliver han sur og truer med bål og brand. Det mærkelige er at han spillede en brandkamp, og så melder han sådan ud bagefter. Lad os bare skille os af med ham hurtigst muligt, selv om det er hamrende ærgerligt..