Jeg har vel lavet en tråd til hvert marked, men det ville være bedre med en mark
Vær en smule realistisk, tænk over spillere vi er sat i forbindelse med, eller har været.
Forhold jer til, at vi i UEFA turneringer kun kan skifte 3 spillere ud i vores trup i januar, og alle de andre trup regler.
Målmand:
Hvis Empoli skriver under med Vasquez (de har en option fra Milan, jeg ved ikke, om Milan har en option mere tilbage), så er jeg frisk på et byttelån med optioner for Mandas. Mandas skal simpelthen spille hver weekend, hvis han skal vokse i sit niveau. Dette er sidste sæson, at han kan være nummer 2.
Vasquez er dog en enormt spændende keeper, som vil være interesseret i en rotations-rolle, og han tror nok selv, at han kan slå Provedel af pinden.
Det kunne i hvert fald være spændende til sommer at kigge på.
Andre: Furlanetto og Renzetti virker vist til at fortsætte som nummer 3 og 4 fremad. Måske Magro kommer tilbage. Der er i hvert fald ikke behov udover at kigge på en erstatning for Mandas, som virkeligt bør blive lejet ud (hvis ikke solgt for en høj pris).
Forsvaret:
Zappa har virkeligt haft sit gennembrud med næsten at lave et hattrick imod Milan. Han kontrakt udløber til sommer. Vi har 3 højre backs, som vi egentligt alle skal af med, da de er for gamle til deres niveau. Deres kontraktudløb er Marusic2025, Hysaj2026 og Lazzari2027. Jeg tror ikke på, at nogen vil købe Hysaj, og som vi så imod Napoli, så er han nok vores bedste på positionen, at vi har.
Så Marusic ud, Lazzari til salg og Hysaj til hans kontraktudløb, mens vi så henter Zappa denne sommer, og så en mere i 2026. Ellers så er det Hysaj og Lazzari til næste sæson, og så er det i 2026 og 2027, at vi køber nyt. Jeg håber dog, at vi går ud og henter en potential startende højre back til sommer (helst Zappa).
Mulige egne talenter: RFM
(lejet ud, og skal vise noget på deres lån)
Vi skal også finde en u22 CB et sted. Leoni fra Parma (han er født i Rom... riomma plejer at hapse deres fans, mens vores forsvinder...) er er fx en god mulighed. Det skal være et 5.-valg. Jeg har det egentligt fint med vores nuværende 4. Vi spiller så offensivt, at alle vil se dårlige ud og lave fejl. Ingen af de 4 er perfekte eller Nesta, men vi kan nok reelt ikke købe os til en bedre starter. Så bare fyld en u22 på.
Mulige egne talenter: Ruggeri
Midtbanen:
Nu har det med midtbanen være oppe og vende, og helt reelt, så vil jeg faktisk gerne have 3 nye.
Det er lidt vildt, men jeg mener, at Vecino og Castrovilli begge er færdige, mens, at vi skal kunne spille med 3 på midtbanen. Derfor skal vi have 6.
Jeg er egentligt fint tilfreds med DB, Rovella og Guendouzi som starterne i denne sammenhæng, og derfor, så er der 3 talenter, at jeg gerne vil have på lån til og med sommeren 2026, hvor vi har kan få en option på dem.
Om alle kommer nu eller primært til sommer er ikke det vigtigste, men jeg tænker på Prati, Casadei og Fazzini.
Det er den kommende generation på Italiens midtbane. Det bliver Prati, Rovella og Ricci, som kommer til at kæmpe om regista for Italien på sigt.
Casadei er enten det hele eller ingenting, men vi er på det niveau, at han skal prøves. Det er en spiller, at Baroni skal vurdere til træning. Det er dog det optimale alternativ til Guendouzi, som har et stort italiensk potentiale.
DB og Fazzini kan spille mezzala og 10'er. Fazzini er vist mere teknisk anlagt, hvor DB er fysisk anlagt, men disse alternativer typer giver en komplet midtbane.
Kernen er dog, at alle 3 ikke spiller nok for deres klubber, og for Fazzini og Prati er dette i klubber under deres niveau.
Alle 3 vil få kæmpe gavn af en træner som Baroni, og hvis bare 1-2 af de 3 blive en succes, og det hele er på lån med option (de kommer nok til at koste 10 for hver af Fazzini og Prati, samt 15-20 for Casadei, og så videresalgsbonuser til sælger oveni).
Det er lidt tosset, men Baroni vil gerne mere over i en 4-3-3, så det passer faktisk fint.
Alle 3 vil være u22 til og med sommeren 2026, så det passer også rigtigt godt med lånene er i den periode, at vi har brug for ikke at skulle registrere mere end Guendouzi, Rovella og Dele-Bashiru på midtbanen i Serie A.
Mulige egne talenter: Bertini
Angrebet:
Går vi til at have 6 midtbanespillere på den måde, så behøver vi intet nyt i angrebet.
Tchaouna og Isaksen i højre.
Zaccagni og Noslin i venstre.
Taty og Dia på toppen.
Pedro til at fylde ud.
Vi kan endda sælge Tchaouna eller Isaksen og stadig have fyldt op.
Sana Fernandes kommer vel også tilbage fra lån, og jeg ser ham som relevant til næste sæson. Eller i hvert fald Serie A relevant. Han burde kunne tage et lån til en bundklub til næste sæson, hvis vi ikke kan bruge ham med det samme.
Udfordringen er dog, at Taty og Zaccagni er startere, men resten er rotationsniveau. Vi har stadig ikke en indlysende starter på højre wing, så jeg er stadig interesseret i Orsolini. Men det ville rettere være en forstærkning end at fylde truppen ud, og jeg ved ikke, om vi har råd til kortsigtede forstærkninger.
Det er 13 til 6 pladser i angrebet og på midtbanen. Hvor kun 9 skal registreres i Serie A.
Der er egentligt plads til en stor u22 9'er, hvis vi kan finde en relevant. Jeg siger ikke nej til Lorenzo Lucca, men så skal vi nok i CL...
Der skal dog ikke gøres noget ved angrebet før til sommer.
Mulige egne talenter: Artistico og Crespi
Drømmen til næste sæson (kræver CL):
(Dem i parentes skal med til Auronzo inden vi tager en beslutning, de er også trænet i Lazio eller u22 i 25/26-sæsonen)[Dem i disse skal ikke registreres i Serie A i næste sæson, men er en del er kernen]
Provedel, Vasquez, (Furlanetto, Renzetti)
Hysaj, Zappa, (RFM)
Gila, Patric (Ruggeri)
Romagnoli, Gigot (Leoni)
Tavares, Pellegrini (Milani)
Rovella, [Prati] (Bertini)
Guendouzi, [Casadei] (Di Tommasi)
Pedro, DB, [Fazzini] (Muños)
Isaksen, Orsolini, [Tchaouna] (Balde)
Zaccagni, Noslin (SF)
Taty, Dia, Lucca (Artistico, Crespi)
Det giver 25 kernespillere, hvor 4 ikke kan registreres i Europa. Samt fyld, som kun bliver registreret, hvis de passer ind som trænet i Lazio eller liste-B.
Minimum til næste sæson (ConL/EL til andet er bevist):
(Dem i parentes skal med til Auronzo inden vi tager en beslutning, de er også trænet i Lazio eller u22 i 25/26-sæsonen)[Dem i disse skal ikke registreres i Serie A i næste sæson, men er en del er kernen]
Provedel, Vasquez, (Furlanetto, Renzetti)
Hysaj, Lazzari (RFM)
Gila, Patric (Ruggeri)
Romagnoli, Gigot (Zazza)
Tavares, Pellegrini (Milani)
Rovella, * (Bertini)
Guendouzi, * (Di Tommasi)
Pedro, DB* (Muños)
Isaksen, [Tchaouna] (Balde)
Zaccagni, Noslin (SF)
Taty, Dia (Artistico, Crespi)
* = Og så 2 af: [Prati], [Casadei] og [Fazzini]
(er det Fazzini, så går han på den offensive midt, mens DB på den defensive, ellers bliver DB på listen som offensiv)
Det giver 22 kernespillere, hvor 1 ikke kan registreres i Europa (det kan være Pedro, som vi kan gøre til spillede hjælpetræner, så han alligevel er på EL-bænken, men bare ikke kan spille - der er et reelt perspektiv i at gøre ham til spillede assistent, som tager over for Baroni en dag).
Samt fyld, som kun bliver registreret, hvis de passer ind som trænet i Lazio eller liste-B.
Kernen her er, at vi til sommer lejer Mandas ud og en anden god keeper ind. Vecino og Marusic udløber, Castrovilli smutter. Og vi har allerede hentet til midtbanen her i januar. Om det er 1x, 2x eller 3x CM...
Cancellieri, Casale osv. kan vel også prøves til Auronzo, men kernen er vist allerede defineret for mig.
Jeg tror stadig på Vasquez, da han kan blive garanteret Coppa og EL/ConL (9-22 kampe) nemmere end at give CL-kampe til en reserve.
Forventning? Forhåbninger?
Et sted mellem de 2 ekstremer...
1-2 midtbanespillere her til januar ville være super.
1-2 mere til sommer (for Vecino) ville være genialt.
Om det samlet giver 2 eller 3...
Zappa, Orsolini og Lucca ville være reelle forstærkninger her og nu. Det virker dog ikke til noget, at vi bare kan forvente, da der er større klubber, som nok også er interesseret. Der kan også være udenlandske løsninger, men det giver bare ikke det samme, når vi skal vente 12 måneder på, at de lærer at spise pasta korrekt.
Vasquez og Leoni er måske lidt ud af den blå luft. Det bliver nok bare Mandas igen til næste sæson, og så bare ikke nogen nummer 5 centralt. Det er dog løsninger, som bør være mulige. Det behøver dog ikke nødvendigvis være de 2. Bare en ny rotationskeeper og en u22 CB, som begge kommer fra en sæson, hvor de i hvert fald etablerede sig som startere i Serie A. Der er bestemt andre muligheder og navne.
Der er også muligheder for salg, som skal erstattes. Gila, Tavares, Tchaouna og Isaksen virker alle som spillere, som kunne blive solgt, hvis det rigtige bud kom. Vi snakker nok 60m for Gila (Real skal have 50%), 60m for Tavares (Arsenal skal vist have 40-50%), 30m for Tchaouna (hvis PSG virkeligt går helt amok) og 25m for Isaksen (det giver en solid gevinst for en spiller, som ikke passer perfekt til systemet - det skal dog være et rigtigt godt skifte, hvis Gustav overhovedet vil overveje det).
Det er dog, som at snakke om at få 100m-120m for SMS... Det er fint med nogle fantasivurderinger, men jeg kan ikke forestille mig, at spillerne aktivt søger væk.
Det er kun (udover Castrovilli, Marusic og Vecino) Mandas, Lazzari, Hysaj og Gigot, som måske kunne blive presset ud eller selv presse på for et skifte (for at spille fast).
Vi skal blot bygge videre på vores kerne... Vi står rigtigt stærkt til fremtiden.