Denne klassiker mangler vi også. Har i læst eller hørt noget om indkøb til vinter eller spillere, at vi bare følger? Hvad med evt. salg?
Jeg lægger ud med en flok klubber inkl. Manchester City, som lyder til at køre auktion på SMS. Det kan blive for godt til at sige nej, og det kan være noget, som fuldstændig ødelægger vores sæson. SMS er simpelthen blevet en verdensklassespiller, som vi bare ikke kan undvære. Efter Immobile, så er han nok vores sværeste at erstatte. Jeg håber satme, at vi kan sige nej her til vinter. Og hvis nogen så vil byde 100+ mio. euro til sommer, så må vi nok sige ja...
http://www.football-italia.net/111285/tare-high-milinkovic-savic-offers
Hvis dette er sandt, og Peruzzi kommer tilbage, så sætter det Tare i et dårligt lys. Og det er vel rimeligt at sige, at Peruzzi ville havde haft reelt ansvar, hvis Tare evnede at delegere. Om det så kommer fra, at Tare har skulle kæmpe for sine ansvarsområder med Lotito er en anden sag, men det virker tydeligt for mig, at Sarri er manden, at Lotito har manglet siden han overtog klubben.
Sarri har modenheden og personligheden til, at Lotito lytter til ham. Og det Lotito kan give i form af business administration, har været vigtigt, men det har også gjort, at han ikke altid havde fokus på det sportslige, og derfor ikke gav den sportslige ledelse nok kompetencer til at udvikle klubben hurtigt nok.
Det er dog vigtigere, at vi finder en god sportsdirektør hurtigt, da vi har brug for at få købt nogle spillere.
Hvis vi kan få 5 mio. for Escalante, så klager jeg bestemt ikke.
Også at bemærke:
- der er lidt penge på vej for Acerbi.
- Akpa Akpro spiller fast for Empoli (som han gjorde imod os), hvor der nok også kunne sælges for en billig pris (hans løn er helt latterlig i forhold til hans værdi for os)
- Joni har udløb til næste sommer, men er skadet, så ham sidder vi nok på en sæson til da. Han løn er vist på 1mio. euro, så han skal nok have en free transfer, hvis nogen vil tage ham.
- AA har også haft problemer med skader, så han kommer nok også tilbage. Han har 2 år tilbage. Jeg ved ikke, om der er noget værdi i ham.
- Durmisi er vist også skadet, dog udløb han denne sommer, så ham ser vi ikke mere til.
- Sparta Prag har vist ikke kunne bruge Kamenovic på førsteholdet, så han kommer nok også tilbage, men han kunne faktisk få en chance til Auronzo. Jeg tror ikke på ham, men han kan prøves, da han spiller en defensiv venstre back, og vi har haft stor gavn af mere defensive backs i 2022-23-sæsonen.
- Moro har fået en del talentminutter, men jeg ved ikke, om han er vokset. Jeg tvivler på, at han er relevant til den kommende sæson, men vi skal nok overveje et salg, da han har udløb om 2 år, og hvis han ikke er en del af planerne, så skal han videre. Der er flere spillere, som kan tælle som u21 i angrebet, men Moro kan også tælle som trænet i Lazio til CL. Jeg har dog ikke nogen interesse i at bruge ham i CL, så jeg ved ikke lige, hvad vi skal gøre.
Konklusion:
Jeg ser en gevinst på 10 mio. euro i de spillere, hvis vi bare er en smule heldig. Og det er efter, at vi har forholdt os til den løn, at vi skal betale til dem, som vi ikke kan komme af med.
Der er faktisk mulighed for et positivt økonomisk resultat fra overskuddet. Og så stort et overskud. Normalt er det rettere 10 mio. i minus, at vi skal betale for vores overskud.
Det er endnu en pointe omkring, hvordan vi står stærk til denne sommers indkøb.
I forhold til SMS:
https://football-italia.net/benzema-exit-sees-real-madrid-turn-to-osimhen-and-vlahovic/
Hvis Real Madrid smider 80 mio. for Vlahovic, så har Juve mere end råd til SMS, samt at de har en hel del spillere, at de kan tilbyde os.
Det at vi overtage Pellegrini, Milik og Rovella/Arthur/Zakaria samt får penge for SMS, mens Juve slipper for deres lønninger. SMS kommer jo endda nok også tjene mindre Vlahovic.
Juve får så også mulighed for at kigge efter en ny angriber, mens de har Kean og andre talenter til at fylde ud. Det kunne jo fx være Retegui el. lign.
Juve kan også vælge, at satse på Milik.
Tænk på det sådan her:
- Pellegrini og Milik solgt, Rovella/Arthur/Zakaria på lån (med optioner for valgfrit og tvunget køb) og 20-30 mio. til os.
- 20-30 mio. for Retegui el. lign.
- Slipper for en løn på DM. Hvis det er er fx Arthur, så er det nok en udgift på niveau med, hvad de skal betale SMS.
- Finder en løsning på Pellegrini og Milik, og de slipper for deres lønninger (vist ca. 7 mio. euro samlet).
- 80 mio ind for Vlahovic og de slipper for ca. 10 mio euro om året i løn.
Samlet gevist for Juventus er vist ca. 40-50 mio. euro.
De kan endda blot leje Vlahovic ud for 20 mio. euro med en option på 60 mio. til Real. Og så beholde Milik i stedet for at købe nyt. Så betaler de os nok ca. de 30 mio. (samt DM på lån og Pellegrini permanent), at de får fra og spare på Vlahovic.
Dog:
Juventus skal nok spare. Og hvis de vælger at have fokus på 3-4-2-1 frem for 3-5-2, så har de allerede Pogba, Rabiot, Locatelli, Fagioli og Miretti... Det dækker dem fint til 2 CM. Der er talenter, der er nok til at Pogba kan finde noget form.
Så det store spørgsmål for dem er først Rabiot, som har kontraktudløb denne sommer. Kan og vil de forlænge med ham? Har han overhovedet lyst til at blive?
Hvis de insisterer på 3-5-2, så er det absolut akut for dem, at de henter SMS.
Dog bliver det en skræmmende midtbane, hvis de spiller 3-5-2 og har Pogba, Rabiot og SMS i rotation på mediano, som alle er fysisk stærke og afslutningsstærke.
Andet:
Der blev sagt 3-5-2... Danilo har spillet en del centralt, mens De Sciglio er mere naturlig back. Det kunne faktisk være en helt fornuftig handel, hvis vi fik De Sciglio og penge for Lazzari.
Der er også en anden forskel på 3-4-2-1 og 3-5-2, hvilket er deres wings. Kan vi fx leje Chiesa?
Jeg ser det ikke som realistisk forventeligt, men de kunne ende med at hente Lazzari og SMS for De Sciglio, Pellegrini Rovella/Arthur/Zakaria, Milik/Chiesa.
Hvad der sker med Juventus denne sommer kan nemt have stor indflydelse på os.
@OPR det her plejer at være din spidskompetence, så hvem er det her?
Udover, at han går amok til u20 VM.
https://football-italia.net/lazio-make-offer-for-brazil-u-20-world-cup-starlet/
Hvilken tyde angriber er han?
Stats ser da godt ud, men hvis prisen er det samme, så vil jeg nok foretrække Retegui, som har et mere italiensk fokus for sin karriere.
Bliver Pedro?
Jeg er stadig meget i tvivl om, hvad der er bedst for os.
Har vi råd til en bedre (fx Orsolini), så skal vi købe. Vi har dog så meget andet, at vi også skal købe, så jeg tvivler på, at vi dumper Pedro nu.
Jeg foretrækker dog klar at hente Berardi og Orsolini, begge på lån med option (samt tvunget køb under bestemte forhold)... Men det, at jeg foretrækker noget betyder ikke, at jeg bare er glad for at smide Pedro på porten. Jeg tror 90%+, at han bliver.
Jeg hører Audero nævnt ofte, og det lyder meget spændende.
Acerbi:
Jeg ved godt, at vi ikke bliver rige her, men vi fik også FA tilbage for 3mio. euro...
https://football-italia.net/inter-negotiate-discount-from-lazio-for-acerbi/
Og skal vi være helt ærlige, så skal Acerbi blive hos Inzaghi i Inter. Vi vil ikke have ham tilbage, og han fungerer godt med Inzaghi, så det er den optimale løsning for alle.
Og det sender et positivt signal, at vi hellere vil finde løsninger end at være idioter.
Hvis denne handel ikke var gået igennem, så skulle vi betale 3-3,5 mio. euro i løn, og så ville han gå på en free et år senere. Det vil sige, at vi reelt har tjent 5 mio. euro, som vi ellers bare havde tabt.
SMS og Juve:
https://football-italia.net/juventus-must-find-new-clubs-for-arthur-melo-and-zakaria/
https://football-italia.net/milik-clause-set-to-expire-as-lazio-pounce-on-juventus-striker/
Pellegrini (købt), Milik (købt), en af Arthur/Zakaria/Rovella (på lån med option på hhv. 10m/20m/20m - Sarri kan selv få lov at vælge), og så 20 mio. euro i kontanter.
Så har vi en aftale.
Ikke nødvendigvis en god aftale (det er bestemt ikke drømmen om at sælge ham for 120 mio. euro til Real Madrid), men det kunne være en spændende handel, hvor der er penge i overskud til Zielinski eller RLC som erstatning (gerne begge, som så også ankommer på lån med option).
Jeg ved godt, at det ikke er, hvad der bliver snakket om. Men der snakkes meget om Milik, og Pellegrini har der også være snakket en del om. Samtidig så mangler vi en regista, og Juve har en del af dem, som de gerne vil af med.
Lazio Keeping an Eye on Juventus Striker Milik | The Laziali
Kunne være fedt hvis han kom til klubben, men jeg tror desværre ikke det sker.
Han vil ellers være en oplagt kandidat til en vice Ciro.
19 mål i 36 kampe er udemærket, og ser man lidt youtube highlights minde ham rigtigt meget om Felipe Anderson, men med første position som cf. Så det virker spændende, men er vel næppe første prioritet.
Jeg er skuffet. Dette er endnu en mand, som har arbejdet med Lotito i mange år. Vi har brug for noget frisk luft. En mand helt udefra, som giver noget nyt.
Jeg håber virkeligt, at (hvis han bliver ansat som sportsdirektør) Fabbiani viser et reelt fokus på italienske talenter og billige handler for etablerede spillere.
Vi har ikke tid og råd til at spillere tilpasser sig ikke bare til Sarriballe, men også Serie A og det italienske sprog.
Man skal aldrig sige aldrig.
Jeg havde dog godt nok regnet med, at LA løb sin kontrakt ned, og så tog til Cadiz på en free.
Jeg håber, at der findes en god deal for alle. LA vil altid være en god spillere for os at have. Om det er som fast starter, eller en taktisk mulighed for at tilføje offensiv teknisk fra bænken.
Personligt giver jeg ikke noget for dette, før at vi har vundet CL-kval. på banen... Men der er spillere derude, som nu er klar til at skrive under med os, da vi er kvalificeret. Det her gør vores transfermarked nemmere. Hvis der ellers er nogen, som laver noget på den front.
Det kunne være fedt, hvis Fabbiani allerede er aktiveret (hvis han ellers bliver sportsdirektør).
Jeg forventer også, at dette betyder, at han forventer vi beholder Pellegrini... (Hvis det her ellers er troværdigt)
At bemærke:
Hvor 1x vice-Immobile, 1x wing og en hel midtbane ikke er overraskende, så ved jeg ikke, om Maximiano er for dårlig til at være nummer 2, men hvis han ikke sælges, så vokser han mere af et Empoli-lån end at side på bænken. Så fair nok...
Dog hvad skal vi med en centerforsvar?
Skal det forstås som, at Casale og Patric ikke regnes som gode nok til at starte?
Eller at Gila skal lejes ud og vi blot skal have en mere?
Nu er det naturligvis relativt løse rygter, så det er nok en gang ævl... Men det at nogen kunne mene, at vi mangler i centerforsvaret synes jeg er overraskende.
Det skal også bemærkes, at Sarris system kræver en del kontinuitet for at være optimalt, så 7 udskiftninger i truppen er ret voldsomt. Sarri har vist selv sagt noget om, at han helst vil planlægge transfers flere år frem, hvor der hver sommer hentes måske 3-4 spillere, og kun til absolut nøds om vinteren skrives med nogen.
7 spillere er virkeligt mange for Sarri.
Ny høring i juve sagen imorgen 22/5, løst rygte siger at det peger imod et minus på 12 point
Uribe vil tjene penge, og i så fald, så er jeg glad for, at han ikke kommer til Rom.
Med de penge, at Inter tjener i CL, så vil Acerbi+Lazzari for Fabbian give en god pose penge i overskud. Og jeg har bestemt ikke noget imod Hysaj og Marusic højre, samt 2 af Pellegrini, Valeri, Kerkez og Parisi (el.lign.) i venstre. Eller måske en Zampa el.lign. i højre.
Lazzari er mere værd objektivt, end han er det subjektivt for os. Og han får mere ud af sit talent et andet sted. Så hvis Inter vil betale, så kan det meget vel betyde, at vi kan for Acerbi og Lazzari få Fabbian og 2-3 interessante backs.
Det ville være en perfekt løsning for alle.
Jeg kan godt se logikken her, men jeg vil personligt hellere bare gennemføre revolutionen. Jeg ved godt, at det ikke er optimalt, at man potentielt skifter 4 af 6 midtbanespillere ud i truppen (SMS, LA, Basic og MA kan alle være på vej ud, mens kun Cataldi og Vecino bliver), men vi har også brug for, at vi får styr på fremtiden. Og LA er for os bare ikke fremtiden. Det hele handler dog om, hvad LA, Sarri, Lotito og den nye sportsdirektør (Tare måske og skal videre, det er det bedste for alle) kan finde ud af.
Igen (som med Lazzari) så passer LA dårligt ind i Sarris system. LA er en naturlig 10'er, og der er ikke en optimal rolle for ham hos Sarri, men samtidig så får vi en hel del ud af ham, da han har så stort et talent og niveau. Det er dog et problem defensivt, at han ikke kan mere, da han netop ikke er en naturlig mediano. Det betyder også, at jeg ikke kan se, at LA skulle være fast mand, hver gang, da der er taktiske situationer, hvor han vil være begrænset. Derfor så håber jeg satme, at de har styr på, hvad de laver, i Rom.
En anden mulighed til midtbanen.
LA-Cataldi-Vecino starter næste sæson.
Dog kunne det være vildt med Zielinski-Uribe/Busquets-RLC til at spille sig ind.
Specielt til CL, hvor erfaring er så vigtigt.
Men jeg ved nu ikke, om jeg ikke foretrækker et fokus på spillere som Bandanzi, Fabbian og Rovella. Jeg håber i hvert fald stadig, at vi henter noget som Fabbian eller Bandanzi, som er u21 efter reglerne til den kommende sæson. Hvis vi har de 6 forover og 1-2 af Fabbian eller Bandanzi, så vil det dog være helt vildt.
Det er lidt en svær vurderingssag.
Specielt, da hvis vi henter Zielinski, Uribe/Busquets, RLC, Fabbian og Bandanzi på en gang, så er der nok ikke mange penge til angrebet. Bandanzi skal måske spille lidt på en wing, og det kan Zielinski vist også, men vi har også brug for investeringer i angrebet.
Jeg håber lidt på det hele, men jeg tror nok, at det er RLC eller Zielinski for SMS. Dog hvis LA også smutter, så tager jeg MEGET gerne begge.
Tænk lige: Zielinski, RLC, Cataldi, Vecino, Rovella, Bandanzi og Fabbian...
3 talenter, 4 italienere, 1 Laziale, 2 spændende nye startere ved siden af Cataldi og ikke mere udstrækte arme for SMS og LA.
Det lyder faktisk slet ikke så dårligt.
Så jeg håber på lidt af det hele. Også selvom 5 ind og 4 ud til 6-7 pladser på midtbanen er sindssygt.