Med Luis Albertos (overraskende?) sæsonstart er der vel efterhånden svært at se et tydeligt hierarki - specielt med Nani og Felipe Anderson ude med skader indtil videre.
Som jeg nævnte i Juve-Lazio tråden kunne jeg godt forvente at Felipe Andersons plads fra i sommers, hvor han spillede bag Immobile er i fare pga. Luis Albertos position, og han derfor skal kæmpe med Marusic på højremidt. Men hvor er der så plads til Nani? Og fungerer han ikke bedst i en 4-3-3? En formation vi ikke har spillet med eller trænet i flere måneder!
Omvendt kan det siges at det måske ikke kunne være et bedre tidspunkt for Nani og FA at komme tilbage, da Luis Alberto har spillet mange kampe, og det så giver en normal rotation med EL og Serie A - og om ikke så længe også Coppa Italia.
Nå, min pointe var at jeg tror at hvis vi kigger på to spiller pr. position, så tror jeg faktisk at det ser således ud nu (med alle uden skader):
3-5-2
Strakosha / Vargic
Wallace / Bastos - de Vrij / Luiz Felipe - Radu /Mauricio (?)
Marusic / FA - Parolo / Murgia - Lucas / Di Gennaro - SMS / Lulic - Lulic / Lukaku
Immobile / Caicedo - Luis Alberto / Nani
Det giver så ikke plads til Patric eller Basta, men de er selvfølgelig også brugbare, som vi jo allerede har set i løbet af sæsonen. Derudover er der de unge spiller Jordao, Neto, Crecco og Palombi som alle får lidt spilletid hist og pist.
Set i lyset af vores situation og spillere i forsvaret, så går jeg og overvejer, om vi skal prøve med 4 i forsvaret... Eller i hvert fald have den mulighed mere taktisk op i ærmet. Lige nu har jeg i hvert fald et alvorligt problem med vores skadessituation.
Hvordan vil det se ud?
HB: Marusic/Patric /Lazzari
HCB: LF/Musacchio /Parolo/Lucas/Patric
VCB: Acerbi/Hoedt /Radu
VB: Radu/Fares /Marusic/Patric/Lulic/Acerbi
Hvordan skal vi så spille?
4-1-3-2... Som under Mancini.
Vores største problem med dette er, at Lazzari ikke rigtigt har en god rolle. Og vil falde ud af start-11'eren for Muriqi.
DM: Lucas/Escalante /Cataldi/Parolo
OMH: LA/Lazzari /Correa/Pereira/Moro
OMC: SMS/Cataldi /LA/Pereira
OMV: Correa/Lulic /Pereira/Moro
StøtAng: Caicedo/Pereira /Muriqi/Correa/LA/Moro
TopAng: Immobile/Muriqi /Caicedo
Start-11:
Strakosha
Marusic - LF - Acerbi - Radu
Lucas
LA - SMS - Correa
Muriqi - Immobile
Havde vi tænk på dette imod Bayern:
Reina
Lazzari - Musacchio - Acerbi - Marusic
Lucas
LA - SMS - Correa
Muriqi - Immobile
Hellere spille mere offensivt med Muriqi, end med Patric i forsvaret (inden kampen kunne vi ikke vide, at Reina og Musacchio ville lave fejl, vi kunne havde gættet Patric ville i centerforsvaret). Så kan Patric altid komme ind senere i en kamp, hvis det er nødvendigt på en af backs.
Vi kan også tegne det for Inzaghi sådan her (wow, 3-5-2 😁):
Reina
Musacchio - Lucas - Acerbi
Lazzari - LA - SMS - Correa - Marusic
Muriqi - Immobile
Måske er det faktisk løsningen... Lucas ned i midten af forsvaret som forstopper (tænk Mascherano for Barca), og så 3 centrale midt, hvor ingen af dem er dedikeret defensive... Vi kunne endda sætte LA ind centralt som en slags Pirlo...
Jeg ved dog, at det er tosse-offensivt, og det aldrig kommer til at ske under Inzaghi, men det kunne være fedt... Det er også, hvad en træner som vil vinde guld plejer at gøre. Find en måde at stoppe flere offensive spillere på banen, selv når det ingen mening giver logisk... Og så er Correa blevet en mere fysisk spiller over det sidste ca. års tids, så han kan godt tage kampen på midten. Vi kommer dog ikke til at dominere nogen fysisk på midten, men spørgsmålet er, om der er behov for det... I denne situation, så kommer vores kontra fra et dybere sted, og vi kan sparke bolde op på Muriqi, mens vi har 5 spillere, som kan flytte bolden frem i fart bag de 2 angribere. Det ville give nogle drabelige kontraer, som ville passe perfekt til Immobile, Lazzari og Correa.
Og skal det være endnu mere offensivt. Så kan Muriqi og Lucas gå ud for Pereira og Cataldi, hvor vi så spille 4 - 2 (Cataldi-SMS) - 1 (LA) - 3.
Måske er det på tide, at vi anvender truppens taktiske dybde?