https://www.sslazio.it/it/news/ultime-news/64594-auronzo2021-i-calciatori-presenti
Portieri: Adamonis, Alia, Reina, Strakosha
Difensori: Durmisi, Fares, Hysaj, Lazzari, Luiz Felipe, Marusic, Patric, Radu, Vavro
Centrocampisti: Akpa Akpro, Bertini, Cataldi, Escalante, Jony, Leiva, Milinkovic, Shehu, Troise
Attaccanti: Adekanye, Caicedo, Raul Moro, Muriqi
Truppen til Auronzo er officiel.
Mål:
Furlanetto er ikke udtaget, mens Adamonis og Alia (som begge burde være færdige i klubben) bliver testet. Det er jeg lidt overrasket over. Jeg havde forventet Furlanetto per hans alder og spil for primavera i sidste sæson, så var han selvskrevet til at være nummer 3... Men Furlanetto støder måske til senere, når Alia og Adamonis er blevet vurderet færdigt.
Adamonis er vist den eneste udtaget af de spillere, som ikke var en del af truppen sidste sæson, som realistisk set ingen fremtid kan have i klubben. Jeg forstår ikke, at han skulle være over Furlanetto i køen? Adamonis var trods alt kun nummer 2 for Salernitana i sidste sæson.
Rossi, Falbo osv. er trods alt ikke en overraskelse...
Forsvar:
- Er Hysaj ufficiale? Eller det er han vel nu...
- Samtidig er Kamenovic ikke udtaget, men pga. U21 EM, så har han måske længere sommerferie???
- Acerbi er til EM.
- Lukaku er måske meget tæt på Trabzonspor, hvis han ikke er udtaget?
- Dog forstår jeg ikke, at Armini ikke er udtaget?
- Casasola kunne også havde været med...
Midtbane:
- LA udebliver stadig.
- Godt at se Bertini får chancen, men jeg forstår ikke helt, hvorfor Armini og Furlanetto ikke også gør. Måske manglede der blot en midtbanespiller, mens LA ikke er dukket op?
- Shehu har jeg set før i manager... Men Troise har jeg aldrig hørt om. Hvem er disse spillere?
- Hvor er Kiyine osv.? De spillere som har været lejet ud, som faktisk burde være på niveau til, at de måske kunne gå ind i truppen.
- DA kan jeg godt forstå ikke får en chance mere, men hvad med AA
Angreb:
- Immobile til EM, Correa to Coppe America.
- Godt at se Moro og Adekanye. Cicerelli, Lombardi, Gondo og Palombi kunne dog også godt prøves, så Sarri kender vores bredde bedre.
Spillere ikke er udtaget:
Furlanetto
Armini
Kamenovic
Casasola
Lukaku
Kiyine
Maistro
Dziczek (er han fodboldinvalid? Hvad sker der med ham?)
DA
AA
Cicerelli
Lombardi
Gondo
Palombi
+ Marocco, Baxevanos, Kalaj, Silva, Falbo, Morrone og Rossi.
Og så Acerbi, LA, Immobile og Correa, som vi ved hvorfor ikke er udtaget...
Da vi har et stort fokus på CL-kval., så glemmer man nemt, at det at spille i Europa ikke er en forventet garanti for en klub af vores størrelse (vi er per fans og økonomi den 6.-største italienske klub, Atalanta overpræstere midlertidigt, som Udinese og Fiorentina har gjort tidligere). Derfor så er dette resultat ikke irrelevant. Kan vi fastholde vores kerne til næste sæson og forstærke bredden, så kan vi muligvis vinde EL, da vi efterhånden har en del erfaring med turneringen. Bare se på hvem som er i finalen i aften... Det er ikke større klubber end os.
Alle officielle handler her på sidstedagen:
Durmisi til Sparta Rotterdam
Lombardo til Reggina
Muriqi til Mallorca
Cabral til Lazio
OFFICIELT: Jony til Sporting Gijon på et halvt års lejeophold.
OFFICIELT: Adekanye til Crotone på et halvt års lejeophold.
Lazio nægter Patric at skifte til Valencia, da vi lige nu har ingen andre i centerforsvaret end ham, skadet Acerbi, skadet Radu og en LF som (per normal logik for ham) også snart bliver skadet...
Kan vi får Casale og Kamenovic på plads, så er betyder det ikke nødvendigvis, at vi kan lade Patric gå, da Februar programmet er ret voldsomt, og jeg ved ikke helt, hvornår vi forventer at have alle klar i centerforsvar.
Dog, hvis Casale skal overtage Patrics plads i truppen, så er det en anden sag, men vi har allerede kommer af med Vavro og Escalante, så der er mere end plads til nye signings.
Samtidig så var Valencias bud ikke overvældende, jeg tror godt, at de kan vente til sommer med at få Patric på en free, hvis det skal være på den måde.
OFFICIELT: Vavro udlejes resten af sæsonen til FCK med en købsoption til sommer.
Det betyder at vi har én ekstra plads ledig i Serie A og Europa League truppen. Det åbner dog ikke op for Lazios likviditetsproblemer endnu, da det kun er et lejeophold og ikke et salg.
I stedet betyder det nok - nu og her en lille uge inden transfervinduet lukker - at Kamenovic får en plads i truppen.
OFFICIELT: Lukaku lejes ud til Vicenza resten af sæsonen.
Det betyder at følgende spillere er på kontrakt, men ikke indskrevet i Serie A og/eller Europa League:
Jorge Silva
Luca Falbo
Dimitrije Kamenovic
Riza Durmisi
Patryck Dziczek
Cristian Lombardi
Bobby Adekanye
Jony har overtaget Escalantes plads i Serie A truppen. Det er nok kun midlertidigt, truppen kan ændres helt frem til transfervinduet lukker. Tror bare Sarri gerne vil sikre sig at vi har nok spillere at vælge imellem til kampene.
Det betyder at Kamenovic nok ikke er på vej ind i truppen + at Jony ikke lige foreløbigt skifter klub, som rygterne ellers har været på.
OFFICIELT: Escalante lejes ud resten af året til Alaves med mulighed for køb på ca. 2,5 mio euro (Lalaziosiamonoi).
Flere af sådanne handler.
Det interessante er at Escalante jo ikke bare var en spiller på bænken - han var faktisk en spiller, der tog en plads i både Serie A og Europa League holdregistreringerne. Spørgsmålet om den plads går til en ny spiller eller om den går til en af vores spillere, vi har på kontrakt og som ikke har været skrevet ind? Kamenovic, Adekanye og Jony er de eneste jeg lige kan komme i tanke om.
Følgende er på kontrakt, men ikke skrevet ind i hverken Serie A eller Europa League:
Lukaku
Jorge Silva
Luca Falbo
Dimitrije Kamenovic
Riza Durmisi
Patryck Dziczek
Cristian Lombardi
Bobby Adekanye
Jony
Fuldt fortjent er FA September måneds bedste for os...
Baseret på min og @Celesti 's uenighed om rotation, så havde jeg nogle yderligere tanker om, hvordan vores rotation er på vej i forhold til, hvilket program at vi står overfor.
Og da spillere som Patric og Basic meldte sig for alvor ind i rotation i Lokomotiv-kampen, så står vi nu med en del muligheder. Samtidig så skulle Immobile og Zaccagni begge være klar til Inter-kampen, men om det betyder klar til at starte er svært at sige.
Acerbi har karantæne imod Inter (var positivt at se ham på Insta tage fuldt ansvar og undskylde, ikke et pip om dommerens idioti - vigtigt af en leder).
Inter okt16:
Reina
Marusic - LF - Vavro/Radu/Patric - Hysaj
SMS - Leiva - LA/Basic
Pedro - Immobile/Muriqi - FA
*Immobile starter så snart, at han er frisk. Både ham og Zaccagni burde være klar, jeg håber ingen af dem starter (Immobile ind fra bænken fra halvleg, eller når Muriqi bliver for belastende at se på), men jeg tror ikke, at Zaccagni ville starte, selv hvis han er 100%
*Basic kunne starte for LA, da LA har underpræsteret.
*Vi har konsekvent spillet med Acerbi, så det er umuligt at gætte, hvem Sarri ser, som hans reserve. Patric har allerede spillet og imponeret, men det var ved siden af Acerbi. Vavro er dog ikke i EL-truppen, hvilket kan gøre en forskel i hans favør, da vi står overfor meget rotation med 7 kampe med 3 dage mellem hver (kun med to undtagelse, en på 4 dage og en på 5 dage)..
Marseilles okt21:
Strakosha
Lazzari - Patric - Acerbi - Radu/Hysaj
Basic/Akpro - Cataldi - LA
Pedro/FA - Immobile/Muriqi - Zaccagni/Moro
*På begge wing kan jeg ikke se, hvem som starter, da det afhænger af deres fysiske form, men det kunne sagtes være 2 pauseudskiftninger.
*Immobile kunne starte... Dog håber jeg på Muriqi, da vi ikke skal have Immobile skadet igen, og han vil med fordel kunne komme ind fra bænken. Dog er det 5 dage efter Serie A, og igen 3 dage før næste Serie A kamp. Så vi kan måske se, at Muriqi i stedet starter imod Verona.
*Spiller Basic imod Inter, så spiller LA måske 90 minutter, og så ser vi enten Basic starte og SMS tage over, ellers så kunne vi se Akpro fra start, da hans fysik balancere LA's teknik. Hvor vi så piller Akpro ud, når han er fået sit gule kort.
*Hysaj spiller alle kampe, men Patric er indspillet ved siden af Acerbi, så det giver faktisk den optimale mulighed for at bruge Radu i venstre, hvis vi ønsker det. Og Hysaj spiller også landskampe, så heromkring kunne han bruge en pause. Vavro er heller ikke i EL-truppen, så der er ikke mulighed for at han skulle være i spil her.
Verona okt24:
Har vi minimal rotation i EL, så kan denne opstilling komme i spil. Strakosha, Patric, Cataldi og Basic spiller vel i EL (hvis Basic ikke er rykket til Serie A start-11'eren)
Reina
Marusic - LF - Acerbi - Radu (Hysaj)
SMS - Leiva - Basic (LA)
Pedro/FA - Muriqi (Immobile) - Zaccagni (FA/Pedro)
Vi kan ende med at rotere en del i Verona-kampen. Det kan faktisk give rigtig god mening. Vi kan spille med Hysaj, SMS og Immobile i EL for at stille med Radu, Basic og Muriqi i Serie A. Zaccagni kan starte, da han kender Veronas forsvar indefra, og derfor kan guide sine holdkammerater igennem modstanderforsvaret og frem til chancer.
Efter Verona:
Der står vi overfor Fiorentina (okt27) i midtuge og Atalanta (okt30) i weekenden. Før Marseilles (nov04) i midtugen, Salernitana (nov07) i weekenden og så landsholdspause... Inden Juve (nov20) og så videre...
Efter Verona, så burde alle havde været i kamp, som regnes som reel rotation i truppen. Er Escalante, Vavro og Radu i spil, så vil vi have set dem i spil til den tid. Samtidig bør vores startopstillinger også være på plads. Jeg håber de ser sådan ud:
Serie A:
Strakosha
Lazzari - Vavro - Acerbi - Hysaj
SMS - Cataldi - Basic
FA - Immobile - Zaccagni
(FED = nye ansigter i Serie A start-11'eren)
EL/CI:
Reina
Marusic - Patric - LF - Radu
Akpro (Escalante) - Leiva - LA
Pedro (Romero) - Muriqi - Moro
- Erfaring, udlændinge og sult/talent giver os mere i EL end i Serie A...
- Hvor Strakosha, Lazzari, Cataldi, Basic og Zaccagni har mere at tilbyde i Serie A end EL...
- Slår vi Marseilles x2 og Gala efterlader Lokomotiv kun 1p i 2k, så er vi videre, og så er der fint med plads til Radu, Akpro, Escalante, Muriqi, Moro og Romero i startopstillingen. Faktisk selvom gruppen stadig er åben, så kunne vi med fordel spille med alle dem, undtagen måske Romero fra start. Moro og Romero kunne spille Primavera og EL, mens Pedro, FA og Zaccagni tager Serie A.
- LA samt 2 af Leiva, Escalante og Akpro giver en god balance mellem teknik og fysik, som gavner alle 4s muligheder for at tilpasse sig Sarris system, hvor man på midtbanen reelt skal kunne begge. Og i Serie A, så kan alle 3 netop både det tekniske og det fysiske. EL vil fortsat være indspilningsturneringen, mens Serie A er for dem, som har styr på det allerede.
- Vavro er ikke i EL-truppen... Kan han bruges til noget, så tror jeg hurtigt, at han faktisk kan tage pladsen ved siden af Acerbi. LF kan ikke holde til alle de kampe, og han har brug for at få træning i at lede et forsvar. LF passer også godt ind i et eventuelt 3-mands-forsvar i EL, hvis vi skal mere i offensiven, hvor vi fx skubber Marusic op for venstre midt og sætter Lazzari ind i højre for en af de 3 centrale. LF vil også få den optimale opbakning af Reina, Patric og Radu omkring sig.
Men alle disse kreative idéer er på længere sigt og kun relevant (hvis intet ændrer sig drastisk) til efter Salernitana kampen... Altså Serie A start-11 er til imod Juve og EL/CI-udgaven er til kamp 5+6...
Lazio’s Net Loss This Summer Was Over €90m Lower Than Rivals Roma | The Laziali Lige lidt dejlig læsning til jer. Altid dejligt at se vi er bedere end dem på alle mulig kanter!
Forza Lazio!
Giver god mening...
Okay, jeg er ikke ekspert på den b-liste til UEFA-truppen, hvor man må have nogle spillere under 19 år, under bestemte forhold (som er langt mere strikse end noget i Serie A - jeg mener, at man skal have tilbragt 2 år i klubben, udover aldersprofilen, før man kan komme på b-listen, men er ikke sikker)... Jeg er dog ret overrasket over, at Moro og Romero tager pladser.
Bemærk, at Kamenovic, AA, Moro og Romero alle kan spille Serie A uden registering. Det eneste spørgsmål er, om Kamenovic' skifte er registreret korrekt til, at han kan spille for os før til vinter.
Om noget, så viser dette den tiltro, at Sarri har til at Moro og Romero bliver til noget allerede denne sæson. Moro har da også allerede lavet en assist...
OFFICIELT: Kiyine til Venezia og Djavan Anderson til Cosenza på to årlige lejeaftaler.
To ændringer til Serie A indskrivningen ift. sidste uge: Correa og Caicedo ud, Basic og Vavro ind.
Correa siger sig selv, han er officielt en ny Inter spiller. Caicedo til Genoa er ikke officiel endnu, men at han er skrevet ud, må betyde at han så godt som sikkert er videre.
Basic ind siger sig selv, og så kan Vavros indskrivning betyde at han måske alligevel får en plads denne sæson? Det skulle dog næppe være tilfældet, men udelukkende skyldes at Luiz Felipe er skadet til i morgen og Sarri gerne vil have en ekstra spiller til forsvaret. Jeg forventer mere at vi henter en ny midterforsvar den kommende uge end at Vavro bliver indlemmet i sæsonen.
Så... 25 (-2 pga. kun 2 trænet i Lazio, +2 pga. u22)
Strakosha /Reina /Adamonis
Lazzari /Marusic (Patric, Hysaj)
LF /Patric
Acerbi /Radu
Hysaj /Fares (Marusic, Radu, Patric, Acerbi)
SMS /Akpro (Cataldi, Escalante)
Lucas /Escalante (Cataldi)
LA /Cataldi (Akpro, Escalante)
FA /Pedro /Romero (Correa, Moro) Immobile /Muriqi /Caicedo (Pedro)
Correa /Moro (FA, Pedro, Romero)
Fares:
Han skulle være færdig, men har stadig fået en plads? Og foran Vavro? Jeg ser dette som en åbenlys mulighed for at hente Maksimovic som stadig er uden klub. Han kan nemt tage Fares' plads i truppen. Og vi har lige nu intet mindre end 6 spillere, som kan spille venstre back... Så vi kan nok klare os med en mindre også. Og jeg har svært ved at se, at Patric skulle være primært centerforsvar, mens både Radu og Acerbi kan spille venstre back.
Og skal non-EU pladsen ikke bruges andre steder, så er Kamenovic stadig 21... Jeg ser det i hvert fald som en oplagt mulighed for at hente en centerforsvar, hvis vi har råd.
Spørgsmålet er dog, om Maksimovic også er non-EU? For han er jo lige nu uden kontrakt, og det vil sige, at vi ikke henter ham fra en anden italiensk klub... I hvert fald ikke direkte... Sådan noget har før været ret åndssvagt. Dog burde samme forhold som med Hysaj dog gælde, men det kunne være en interessant handel.
Lucas / Escalante:
Basic skulle være den næste på vej... En af dem må være på vej videre... Specielt når Cataldi også kan spille positionen. Der har været rygter om Escalante til Frankrig...
Muriqi / Caicedo:
Jeg forstod det som, at kun en af dem blev. Man kunne håbe, at en af dem giver deres plads til AA... Det kunne dog også sagtens være herfra, at Basic får sin plads i truppen. Vent, AA er 21? Hvad er regler helt præcist om den alder? Bliver han bare overset, da han ikke vil kunne spille EL?
Correa:
Kostic er stadig i spil... Eller en anden wing. Vi har lige nu 4 wings uden Correa i truppen, dog snakker vi 2 talent-reserver og 2 rotationsspillere. Så vi skal bruge Correa eller en anden starter. Eller i værste nødstilfælde, så er Jony vel en venstre wing, men sælges Correa, så burde der være penge til bedre.
Konklusioner på truppen:
Det ser tyndt ud på den centrale midt og i centerforsvaret. Jeg håber lidt, at vi ser AA i spil og vi henter en centerforsvar mere, da det giver en mere offensiv mulighed. Jeg så endnu hellere, at vi fik Murgia tilbage, som der er plads til at registrere som trænet i Lazio.
Angrebet virker ret fyldt lige nu med 8 spillere, men 2 af dem kommer nok til at spille en del primaverakampe ved siden af, og en af de centrale angribere skal nok også videre.
Jeg håber på denne trup, når markedet lukker:
Strakosha** /Reina /Adamonis
Lazzari* /Patric (Marusic, Hysaj, Maksimovic)
LF /Maksimovic (Patric)
Acerbi* /Radu (Kamenovic)
Hysaj* /Marusic /(Kamenovic***) (Marusic, Radu, Patric, Acerbi)
SMS /Akpro /Murgia** (Cataldi, AA, Escalante, Basic)
Basic /Escalante (Cataldi)
LA /Cataldi** /(AA***) (Akpro, Murgia, Escalante, Basic)
FA /Pedro /Romero*** (Brandt, Keita, Moro) Immobile* /Muriqi /Caicedo (Pedro, Keita)
Draxler /Keita** /Moro*** (FA, Pedro, Romero)
Ud:
Fares (ikke god nok), Lucas (for gammel og langsom) og Correa (vil væk)
Ind:
Maksimovic, Basic, Draxler, AA (Serie A, ikke EL), Kamenovic (Serie A, ikke EL), Murgia (trænet i Lazio), Keita (trænet i Lazio)
For at alle kan spille i EL og Serie A:
så kan AA sendes på lån og en af Muriqi/Caicedo kan finde sig en ny klub. Eller Kamenovic kan også sendes ud på "lån" sammen med AA, så Muriqi og Caicedo begge kan blive... I hvert fald efteråret ud...
Konklusioner på det hele:
Der kan i hver fald stadig gøres og ske en del, hvis Correa finder sig en ny klub, så der er penge fri i kassen. Så udover Basic og en erstatning for Correa, så kan vi også hente en centerforsvar (for Fares). Og så siger jeg stadig ikke nej tak til Murgia og Keita, som passer til systemet og giver en forbedret bredde.
Serie A listen er ankommet uden de store overraskelser. Jony, Kamenovic, Vavro og André Anderson er ikke på listen:
Over 22 formati in Italia:
Acerbi, Hysaj, Immobile, Lazzari.
Over 22 formati nel club:
Cataldi, Strakosha.
Over 22: