Rygter og forsvaret
Nu har Marusic angiveligt også problemer...
Så, Gila, Pellegrini og Casale skadet...
Romagnoli, Patric og Nuno er ramte...
Hysaj på vej ud...
Lazzari?
Vi har Lazzari, som burde starte denne kamp.
Romagnoli, Patric og Nuno kan vel også starte, men det er virkeligt risikabelt.
Det er rygter om Bijol og Parisi, men jeg ved ikke helt, hvad vi skal lægge i det hele. Der er dog gode chancer for at Bordon og Milani får debut, problemet er bare at vinduet lukke på fredag, og der har været snak om at Milani skulle lejes ud.
Min løsning ville være, at vi lejer Casale ud til og med januar, og så lejer vi en anden CB ind (fx Bijol med option og Casale den anden vej samt penge for lånet). Det virker dog svært, at få til at blive til noget.
Parisi på lån med option og Hysaj ud ville ikke skade, men vi skal have et sted at sende Hysaj hen. Fiorentina spiller med 3 i forsvaret, så de kan ikke bruge Hysaj.
Parisi, Nuno og Pellegrini er også bare lidt mange venstre back, men Nuno kan vist også spille i højre. Vist også Parisi.
Så det kunne faktisk hænge sammen.
Det er dog virkeligt et problem med vores forsvar lige nu, som det virker til, at de fleste slet ikke forstår. Vi har kun Lazzari, som er i reel kampform. Det er en alvorlig krise.
Samtidig så bør vi lukke med Folorunsho inden for de kommende dage, men han er nok ikke direkte relevant til denne kamp.
Serie A og modstanderen:
Kun Juventus har ikke smidt point imod mindre hold. Det er ikke kun os, som har problemer.
Milan tabte i Parma. Parma har spillet 2 hjemmekamp og fik X imod Fiorentina i den anden.
Milan startede hjemme med 2-2 imod Torino.
De er i større krise, end vi er.
Dog vokser vores problemer i forsvaret.
Denne kamp er helt åben.
Opstilling:
Provedel
Lazzari - Patric - Romagnoli - Nuno
Guendouzi - Rovella - Vecino
Isaksen - Taty - Zaccagni
Forvent 2-3 udskiftninger i forsvaret.
Vi har så mange problemer, at jeg går efter 100% i kontinuitet. Okay, ikke venstre back, men der har vi ingen andre. Måske spiller Hysaj i stedet for Nuno, hvis Hysaj alligevel bliver...
Dia, Noslin, Tchaouna, DB og Castrovilli har alle ikke overbevist om noget endnu.
Nuno har ikke spillet, Folorunsho er ikke ankommet endnu, og vi mangler potentielt stadig flere indkøb.
Vi må stille med nogen, som kender hinanden, ellers ender denne kamp i kaos.
I det mindste er det hjemme, så ikke i gult (sidst vi havde en gul trøje fik Muslera debut... I Milano...).
Der er langt vej endnu, før at vi finder et rytme.
Dia, Noslin, Tchaouna og DB kan så alle komme ind fra bænken, hvis vores forsvarsspillere ikke går i stykker.
Men under disse forhold, så forventer jeg næsten at Hernandez ødelægger Lazzari med et "orange kort" tidligt i kampen...
Det er ikke materialet, det er ikke Baroni, det kan være vores opstartsprogram (men det er også påvirket af EMs rolle i kalenderen)... Vi har bare været uheldige med vores forsvar. Sådan ser jeg situationen.
Bare uheld....
Nuno fucking Tavares!
Hvilken debut!
Guendouzi får ikke lov at komme i bad før Fabiani har en komplet liste af ALLE hans venner :D
Jeg forstår ikke, at vi ikke får 2x straffe, men jeg må afvente noget professionel analyse.
Den første kunne måske være fair nok, hvis dommeren ikke dømmer den, men den anden har indflydelse på spillet, da bolden virker på vej til Isaksen ellers.
Provedel ser ikke godt ud ved nogen af målene.
Der kan potentielt være frispark til ham ved det første pga. obstruction af en anden Milan-spiller. Men da han blive blokeret, så skal han spille på kontakten, komme ordentligt ud, eller blive på stregen.
Det andet mål, er meget svær, da Nuno skal alene dække 4 Milan-spillere, og så kan han kun dække Leao af, hvilket vil sige Leao kan skyde mellem benene på forsvarsspilleren (optimal afslutning, da den er meget svær at se og læse for en målmand). Provedel ser dog heller ikke god ud der.
Det er bestemt ikke lort, men vi ved, at der er verdensklasse i Provedel, og dette var ikke verdensklasse.
Lazzari er god offensivt, men har mangler defensivt. Tchaouna spiller en dårlig kamp, hvilket gør, at Lazzari ikke har en god partner offensivt, og så bliver Lazzari irrelevant. Fejlen her var, at Isaksen skulle havde startet. Isaksen er vores bedste højre wing, og Lazzari kender ham. Lazzari er også vandt til, at der er 3 på midtbanen, og derfor en mere offensiv spiller end Rovella ind mod midten for ham. Det havde måske været bedre med Marusic fra start. Ikke fordi Lazzari ikke er god nok, men fordi omgivelserne i startopstillingen ikke var tilpasset hans styrker.
Centralt... Alle er skadet, nye eller ramte. Både Patric og Romagnoli kan være spillende på en sprøjte... Det kunne ses, at de ikke var på toppen, men tilgengæld dummede de sig ikke katastrofalt, og med Marusic i højre, så var der i anden halvleg, rigtig god støtte til centerforsvaret.
Venstre back. Vores nye faste mand på den position. En absolut maskine i alle facetter af spiller.
Guendouzi og Rovella får midtbanen til at virke. Der er mangler, der er svagheder, men vi er vant til, at er er 3 om arbejdet, og de 2 løste opgaven. Jeg kan ikke helt sige, om de spillede godt, eller om de gjorde det godt under umulige forhold, men jeg synes, at de fortjener ros.
Tchaouna skal arbejde for føden! Isaksen har fortjent den plads. Forstår ikke, at vi starter med Tchaouna, men Baroni skal give spilletid til alle, før han kender dem. Vi kender Gustav meget bedre end Baroni gør.
Zaccagni holdet er stabilt højt niveau, og der var flere situationer, hvor han afgørende spillede Tavares god. Endda måske fremfor selv at se god ud. Det så ikke på overfladen super ud, men kigger man lidt efter i sømmende, så var han en indirekte del af begge mål. Han gør sig fortjent til det armbånd.
Taty og Dia var ikke super, men de var heller ikke dårlige. Og de var, hvor de skulle være, da det betød noget.
Vi kan helt reelt stadig købe en stor-klippe-tank-center-forward til januar. Lidt som Milan har Morata og havde Giroud...
For jeg kunne god ønske mig gensyn med de 2 fra start.
Konklusioner til fremtiden:
Provedel
Marusic - Patric/Gila - Romagnoli/Gigot - Nuno
Rovella - Guendouzi
Isaksen - Dia - Zaccagni
Taty
Dette er vores startopstilling. Centerforsvaret er lidt uklart, men resten er ikke.
Der er offensive og defensive indskiftningsmuligheder over hele linjen.
Det eneste problem er nu, om det er Pedro, Hysaj, Akpro, eller Basic, som får den sidste plads i truppen. Det ligner dog for mig, at det er tydeligvis mellem Hysaj og Pedro, hvor Hysaj ligner en favorit.
Afgørelsen kommer her til midnat.
Konklusioner på kampen:
Vi skal blive bedre til at skabe chancer.
Det kan ikke passe, at vi ikke kan score uden en back kommer ind i feltet.
Dog scorede vi i det mindste denne gang på vores chancer.
Der er store mangler, men det ligner alt sammen noget, som er en del af processen. Det tager tid, men der er ikke nogen tydeligt uoverkommelige problemer.
Vi har nu set, hvad Dia, Nuno og DB kan... Omend det kun var en kamp per styk. Noslin og Tchaouna virker til at være svært ved det højere niveau, men de har energien til at kunne vokse. Castrovilli er naturligvis en lottokupon med sine skader, men man kan nogen gange vinde med en lottokupon.
Videre tanker:
Jeg bemærker dog, at vi stadig ikke har en 9'er.
Alle af Tchaouna, Noslin, Dia og Taty kunne jeg smide ned på en 10'er, hvis der var en 190cm+ muskel, som kunne dræbe med sine hovedstød.
Vores offensiv er lidt som Inter uden Thuram... Milan uden Morata/Giroud/Ibrahimovic... Juventus uden Vlahovic...
Vi mangler "monstret i feltet" som kan kæmpe direkte med centerforsvar om at vinde duellen bare på evner i hovedspillet.
Kan vi skaffe sådan en RIGTIG 9'ER, så er vores offensiv komplet.
Vi kan snakke om Crespi, Artistico, D'Agostini og Sulejmani, men det er ikke til denne sæson, og nok heller ikke til næste... Jeg ved heller ikke, om de er helt store og tunge nok. Det kunne virke sådan, eller måske vokser de stadig.
Jeg så i hvert fald ikke et problem i at leje en tung-MF'er i angrebet til januar, gerne 6 måneder med option/tvunget forhold for 12 måneder mere, og derfra måske endda et køb under flere forhold.
Vi har også efterhånden en del spændende spillere ude på lån, hvor vi måske har mulighed for at kalde nogen af dem hjem. Skulle vi havde lyst.
Meget går i den rigtige retning.
Det eneste spørgsmål for mig er:
Går det hurtigt nok?
Holder vi denne slags form, så ligger vi til ca. 50p... Også bedre kendt som ca. nummer 10.
Vi har mødt 3 hold, som på TM er per værdi nummer 20, 12 og 2... Det giver et snit på ca. 11, og er et bredt spektrum af ligaen.
Tidligere var det 2p/k for CL, men nu er det vel rettere fint nok med 1,75? Det er 66,5... Det gav nummer 5 i 21/22 og 22/23, og så 6 i sidste sæson... Altid i alle tilfælde EL-positionen lige efter CL-pladserne...
riomma er blev nummer 6 de sidste 3 sæsoner med 63p...
Så 7p/4k... Det kan vi stadig nå med en sejr hjemme over Verona.
Kan vi hente 2p i Firenze og Torino, så skader det heller ikke.
3 hjemme imod Empoli... 12p/7k (imod hold i snit på 88/7 = 12.-13.-pladsen)
Efter anden landsholdspause:
Skal vi nok ikke forvente meget i Torino imod Juventus.
Genoa hjemme bør dog give en sejr
Como ude tror jeg på... Også selvom dette ikke bliver en sæson med mange udesejre.
Cagliari hjemme skal dog være en sejr.
Monza ude skal vel igen i år være et point. 22p/12k (imod hold i snit på 150/12 = 12.-13.-pladsen)
Efter tredje landsholdspause:
Er runde 13-19 en brutal prøvelse, men vi har trods alt haft nemmere kampe at lære fra.
Vi bliver også ekstra udfordret i EL i december og januar...
Står vi med 34p/19k i Serie A og 11p/6k i EL per vores fødselsdag d. 9. januar. 4 dage efter vores sidste kamp, som var "ude" derby.
Faktisk, står vi bare med 30p i Serie A og 10 i EL, så er jeg mere end tilfreds. Så længe, at vi ikke taber derby.
Det er bare meget svært at være tilfreds med disse tanker, dette resultat (imod Milan), hvordan at vi spiller osv. Når vi er tilvænnet et højere niveau.