Havde vi kunne holde 2p/k, så lå vi alene som nr.2 med 1p ned til feltet.
Vi er dog kun 3p efter, hvad jeg hele tiden har forestillet mig var vores reelle forventning til sæsonen. Du kan aldrig planlægge om ligaen er stærk eller svag, men får vi 2p/k, så er vi med i kampen om CL.
Kernen er dog, at hvis vi skal tilbage på niveau, så skal vi vinde 3 i træk. Det er Napoli ude, Bologna ude og Derby hjemme. Med andre ord, så er det 3 kampe, hvor vi normalt skal være glade for at få de 6p til at holde 2p/k. Og derefter skal vi vente et par uger på næste kamp, da der er landskampspause efter Derby.
Derfor, så går vi indtil sæsonens klart sværeste kamp med et behov for en sejr, hvis vi ikke fortsat skal hvile på andre holds elendighed for at være med i CL-kampen. Det er dog også en af de der kampe, som helt kan vende en sæson. Det kan derby dog også.
Dog er Serie-A-programmet: Napoli ude, 1x ikke-top, Derby hjemme, (landsholdspause), 1x ikke-top, Juve hjemme, 2x ikke-top, Inter ude, 1x ikke-top, Milan ude, og så slutter vi med 4x ikke-top...
Der er ingen nemme eller svære perioder, vores program er ret balanceret.
Mellem denne kamp og Bologna, samt Bologna og derby, der har vi også ConL imod AZ. Hvilket er en fordel at få afgjort, da Sarri så kan træne (dem som ikke er landsholdsudtaget) efter om vi spille 1 eller 2 turneringer. Tager vi AZ, så er der kun 5k til trofæet, og så kan vi måske overveje at lægge flere ressourcer der (hvis vi kan holde os nogenlunde skadesfri).
Vi kommer til at sige i hver runde, at denne kamp er afgørende for sæsonen.
Vores situation er bare, at vi skal hente 31p i 14 kampe. Det kræver, 10xSejr-1xX-3xTabt eller 9xSejr-4xX-1xTabt... Eller med andre ord, så skal vi spille alle kampe tilbage efter sejren. Inklusiv denne i Napoli. Vi kan overleve X eller nederlag, men det gør bare, at vi skal vinde andre meget svære kampe.
I forhold til skader og karantæner, så er Casale ude med gulekort karantæne, men Romagnoli er måske allerede klar igen. Så det er vel Romagnoli eller Gila ved siden af Patric, alt efter hvor god tilstand Romagnoli er i.
Jeg bemærkede ikke skader imod Sampdoria, men jeg var også godt og grundigt ved at falde i søvn halvdelen af tiden (fucking tikka-takka-pis)
Lazzari fik under 90 minutter, og kan tænkes at starte igen. Marusic er vores bedste og starter. Provodel på kassen. Midtbanen får også genvalg, hvis LA ikke er træt, men han kan få 60min så. Zaccagni er vel tilbage i angrebet. Pedro fik få nok minutter til at kunne starte igen, men jeg tror, at det bliver Zac og FA på hver deres side af Ciro, da det plejer at være standard. Pedro er vist også den af dem, som er bedst fra bænken.
Så forventet opstilling:
Provodel
Lazzari - Patric - Romagnoli/Gila - Marusic
SMS - Cataldi - LA
FA - Immobile - Zaccagni
Var dette til Sampdoria-kampen, så kunne vi snakke om at spare spillere el. lign., som ikke er 100%... Dette er Napoli away, og vi skal gå efter point (gerne 3), så det skal være stærkeste.
Det er for sent på sæsonen at tænke flere kampe frem. Lige nu er det en ad gangen. I forhold til oplevelser denne sæson og tidligere, og at vi kender holdene, hvad de har at kæmpe om osv. Så kan jeg ikke forestille mig en nem kamp før Cremonese hjemme i runde 37. Hvis eller Cremonese er rykket ned til den tid. Enten er vores kampe imod (på papiret) nemme modstandere ellers på udebane eller imod hold, som på dagen før har slået alle på deres hjemmebane (Sassuolo generelt, Lecce denne sæson).
Der er bare ingen nemme kampe, når bunden proportionelt er blevet så forstærket i niveau i forhold til toppen.
Men kan vi slå Napoli i deres hule, så kan vi slå alle! Og vi kunne godt bruge det til selvtilliden. 1-0 hjemme over Sampdoria er 3p, men det giver ikke vores offensiv meget selvtillid, specielt ikke Immobile, som nok skylder 2-3 mål fra sidst (som han meget gerne må lave i Napoli!).
Jeg er bare mest af alt glad for at Vecino ikke røg til Silkeborg :-)