Så er vi sunket til riommas niveau, og så skal vi vel vinde turneringen.
Den store udfordring er vel, at ConL ikke giver CL, selvom man vinder hele lortet. Noget jeg faktisk slet ikke forstår. Jeg havde lavet en bronzekamp til EL, hvor top3 så fik CL, mens vinderen af ConL også kom i CL. Ellers så kunne vinderen af ConL skulle spille kval. imod nummer 2 i EL, hvis en af den ikke allerede var kval. til CL. Men sådan er UEFA's logik ikke, og derfor så er dette er bedre betalt, men dyre udgave af Coppa. Det betyder, at den ikke giver os en skid strategisk, vi kan have 20 mio. til at købe spillere for, hvis vi vinder hele lortet, men så skal vi alligevel bruge det på bredde til at EL ikke dræber os.
Derfor ser jeg dette som en sekunda-turnering.
Det kan godt være, at vi spiller som et hold, som ikke hører til i nærheden af CL, men det er vist ikke meget værre end fx Milan. Det er Napoli og lort i toppen i år, så derfor kan vi stadig blive nummer 4. Og endda med mindre held, end det vil kræve at vinde ConL.
Derfor så håber jeg virkeligt på, at vi ser nogle reserver.
Ikke kun pga. denne turnering er sekundær, men også fordi der vil stort set ikke være nogen på stadion. Hvilket vil gøre det helt umuligt at være sulten for en normal starter. Vi har brug for sult i denne kamp. Cancellieri, MA, Basic, Gila, Pellegrini og Maximiano. Vecino, Lazzari, Patric og et par mere i angrebet ville også være rart, men de 6 første har virkeligt brug for at få en chance, da vi skal kende vores bredde bedre. Vi lider af træthed og småskader på alle, og vi kan ikke tåle ikke at rotere i Serie A. Derfor så skal vi rotere nu, så Sarri kender hans folk. Om vi ryger ud eller ej er underordnet for mig, det vigtige er, at vi bruger denne turnering til at genfinde os selv til Serie A.
Og det kræver selvtillid og tillid til Cancellieri, MA, Basic, Gila, Pellegrini og Maximiano (om det er fortjent eller ej).
Jeg ved ikke noget om forventet startopstilling.
Lazio Lounge nævnte rygter om Basic-MA-Vecino på midtbanen, men det historie har vi hørt før, og Sarri er stadig vores træner, så jeg tror ikke på det, før jeg ser det!
Hvis nogen skulle være i tvivl, så ser jeg denne kamp som et nederlag. For spillernes psyke, så ville jeg ikke sige det til dem, men vi står ikke overlegent før kampen i Rumænien, og det er et problem. Vi skulle nemlig meget gerne havde sparet kræfter i midten af næste uge, men nu fortsætter den uendelige fysiske tortur af spillerne.
Jeg ved godt, at det nok skulle havde bare været et gult kort, men Patric må fanme snart lærer, at han ikke kan spille så meget på marginalerne. Han tager stadig for store chancer. Han kunne blot havde presset angriberen udad i situationen i stedet for at sparke ham ned.