Udebanemål er vist også afskaffet i Coppa (det er kun semi, hvor det kunne være i spil). Så vi skal vinde med 3 for at gå videre... Eller 2 og straffe.
For mig at se, så er prioriteterne:
Afslut kampen efter 90 minuter
Lad reserverne spille og hvil de trætte
Slå Juventus ud
Spil en god kamp
Set i lyset af, at der nu er et italiensk hold i hver EL-semi, og pga. omstrukturering af CL til næste sæson, så vil Serie A have 5-6 CL pladser. Lige nu ligger vi nummer 6 (okay 1p foran Atalanta, som mangler 2 kampe i forhold til os - Monza ude på søndag og Fiorentina hjemme er udsat). Det ville så kræve riomma vandt EL, hvis vi skulle kommer i CL per en 6.-plads.
Mandag er dog riomma-Bologna. Taberne af den kamp får problemer. Vinder riomma og får 1p når de sidste minutter imod Udinese spilles, så ligger begge på 59, hvor vi ligger på 52... Det er ikke ligefrem en optimal situation, men så bliver vores udfordring muligvis at hente begge. Vinder Bologna, så er vi 3p fra riomma på deres 5.-plads, og både riomma og Atalanta har rigtigt mange kampe tilbage denne sæson. De har nærmest ikke mulighed for at spille dem, med mindre de spiller 3 på en uge. De kan i hvert fald ende med at spille noget nær hver 3. dag de næste 5 uger.
Top8 er sikre på EL. Top9, hvis Atalanta eller riomma vinder EL. Torino er 7p efter som nummer 9 med en kamp i hånden. Der er dog Fiorentina, som både er i ConL og Coppa, hvor en sejr i hver kan give dem EL.
Min pointe her er, at der er mange måder, at vi kan komme i EL. Der er kun en vej til CL for os: ligaplacering
Der er 50% chance for 6 hold i CL, og 25% for 4 hold i EL.
Og Coppa finalen spilles d. 15/5, hvilket er en midtuge mellem 2 Serie A runder.
Opstilling:
Jeg håber, at vi nedprioritere denne kamp. Derfor har jeg måske også nogen overraskende beslutning i startopstillingen:
Mandas
Patric - Romagnoli - Gila
For hvem ellers er der til at starte dernede. Dog kan det være, at vi bør overveje Casale og Hysaj fra start dernede.
Marusic - Cataldi - Rovella - Pellegrini
Hvis denne kamp er nedprioriteret, men Hysaj alligevel skal måske ind i forsvaret, mens Lazzari nok er skadet, så er wingbacks åbenlyse. Marusic kunne nok også godt bruge en pause, men den kommer forhåbentligt imod Verona, hvis vi har alle andre klar til den tid.
Cataldi og Rovella har fortjent at starte for Tudor og gerne sammen. De skal også lære systemet, og det kan give os en solid defensiv, som er rigtigt gode til at flytte bolden med fødderne. Så skal Guendouzi heller ikke presses tilbage.
LA - Isaksen
Taty
Kamada vil jeg gerne starte, men LA har sagt, at han vil levere til det sidste, og så skal have have chancen for det. Isaksen spillede ikke imod Genoa, og skal derfor starte her. Taty er vores eneste løsning på toppen, men Pedro kommer nok også ind igen sent, hvis Immobile stadig ikke er klar. Forhåbentligt ser vi også Zaccagni fra bænken, og så skal Kamada og FA naturligvis komme ind, om det er på en defensiv eller offensiv plads.
Immobile, Zaccagni, Guendouzi og Lazzari er på bænken, hvis de er klar.
Vecino, Kamada, FA og Pedro er dog nok prioriteter til de taktiske indskiftninger.
Det skal dog bemærkes, at når indskiftningerne bliver relevante, så har vi nok fået et gult eller 2, som der også skal tages højde for. Og hvis vi ved pausen er bagud, så skal vi forholde os til det anderledes, end hvis vi er foran, og på vej til at lave flere mål.
Jeg er spændt på Tudors taktiske beslutninger i denne kamp.
Jeg kan forestille mig, at han lige nu gerne vil vinde alt på samme niveau, da han stadig er ved at etablere sit system. Det vil sige, at han spiller kamp-til-kamp.
Jeg har i hvert fald ikke noget imod, at vi sylter Coppa. For mig er det lidt CL eller ingenting, og EL kan vi så nemt ende i alligevel... Men det vil også være stort for Tudor (også for alle og alt andet omkring klubben, men specielt for Tudor), hvis han kan vinde et trofæ.
Jeg var sikker på at vi ville slå dem ud, da vi kom foran 2-0. Så ærgerligt at vi ikke går videre. Jeg er så træt af Juve.
Men sikke en kamp vi spillede, helt fortjent sejr. Synes godt vi kan nyde at vi har slået Juve to gange inden for en måned og generelt virker til at komme tilbage på sporet.