Jeg så desværre ikke kampen da jeg var til fødselsdag, men forfærdeligt resultat, ingen tvivl om at det var en svær modstander men jeg blev godt nok overrasket over dette!
Heldigvis tabte resten af nedrykningskandidaterne også!
Ved ikke hvilket referat du har læst Balle, men det er helt skævt i hvert fald. Ledesma spillede hele kampen. Det samme gjorde Stendardo og Dias. Sidstnævnte spillede en hæslig kamp i min optik. Savner i den grad Diakite i forsvaret. Siviglia var slet ikke på banen.
Håber det var svar nok
Iøvrigt spiller vi ikke en dårlig kamp. Vi har klar overvægt i boldbesiddelse - godt nok kun fordi det var en del af Palermos taktik. Desværre får vi ikke konverteret overvægten af spillet til store chancer i 1. halvleg. I anden halvleg rykkede vi længere frem på banen, og det resulterede i flere chancer.
Men kommer man bagud med 1-0 efter 1 min. er det altså op af bakke. Vores forsvar var skidt, og vi manglede virkelig Radu. Dias er ikke ordentlig integreret endnu, og begår en kæmpe brøler ved det sidste mål.
Trist resultat, men med Ledesma tilbage og Matuzalem sin skade kvit, ser det rigtig fornuftig ud på midten. Mener stadig ikke vi får nok ud af Zarate når han ligger helt på toppen - vi mangler simpelthen tyngde, fordi han flakker så meget. Enten skal han ligge på kanten eller måske den offensive midt, så han har mere front imod målet. Dermed har vi både floccari og rocchi på banen - to spillere der lever af at lave mål.
Jeg mener vi burde stille op således:
Muslera
Diakite - Stendardo - Radu
Lichtstener - Matuzalem - Ledesma - Kolarov
Zarate
Floccari - Rocchi
Mener at den vil give mere tyngde i angrebet, samtidig med at vi endelig kan mønstre to boldstærke folk på den centrale midt.
Antal indlæg: 401 Bopæl: Midtjylland Tilmeldt: 30.08.07
Lagt på d. 23.02 10:49
PeppeVester skrev:
Ved ikke hvilket referat du har læst Balle, men det er helt skævt i hvert fald. Ledesma spillede hele kampen. Det samme gjorde Stendardo og Dias. Sidstnævnte spillede en hæslig kamp i min optik. Savner i den grad Diakite i forsvaret. Siviglia var slet ikke på banen.
Håber det var svar nok
Iøvrigt spiller vi ikke en dårlig kamp. Vi har klar overvægt i boldbesiddelse - godt nok kun fordi det var en del af Palermos taktik. Desværre får vi ikke konverteret overvægten af spillet til store chancer i 1. halvleg. I anden halvleg rykkede vi længere frem på banen, og det resulterede i flere chancer.
Men kommer man bagud med 1-0 efter 1 min. er det altså op af bakke. Vores forsvar var skidt, og vi manglede virkelig Radu. Dias er ikke ordentlig integreret endnu, og begår en kæmpe brøler ved det sidste mål.
Trist resultat, men med Ledesma tilbage og Matuzalem sin skade kvit, ser det rigtig fornuftig ud på midten. Mener stadig ikke vi får nok ud af Zarate når han ligger helt på toppen - vi mangler simpelthen tyngde, fordi han flakker så meget. Enten skal han ligge på kanten eller måske den offensive midt, så han har mere front imod målet. Dermed har vi både floccari og rocchi på banen - to spillere der lever af at lave mål.
Jeg mener vi burde stille op således:
Muslera
Diakite - Stendardo - Radu
Lichtstener - Matuzalem - Ledesma - Kolarov
Zarate
Floccari - Rocchi
Mener at den vil give mere tyngde i angrebet, samtidig med at vi endelig kan mønstre to boldstærke folk på den centrale midt.
Er faktisk meget enig med din opstilling. Det som der bliver et problem er at Lichtsteiner ikke duer på midtbanen. Kun højre back. Foggia skal spille den plads. Det er han jo født til! Og ja vi har et problem på den offensive midt. Er ikke overbevist om at Zarate skal spille der. For han er ikke god nok til at fodre vores angreb. Hvis han ændrer sin attitude så klart en mulighed.
Vores forsvar skal i den grad på plads igen. Radu og Stendardo er vores klart bedste der. Og så lige en anden ting. Dias du laver sgu for mange fejl! Gider ikke se den mand på banen, før han er kommet ordentligt ind i truppen!
Men når det så er sagt så ser det lovende ud. Midtbanen ser god ud igen. Tror på at når Reja får kendt holdet, så skal han nok finde ud af hvilke spillere han skal bruge.
Antal indlæg: 700 Bopæl: Espergærde Tilmeldt: 25.08.07
Lagt på d. 23.02 15:02
Det bliver spændende at se i næste kamp. Berni skal for en sjælden gangs skyld stå på kassen, da Muslera har karantæne. Curva Nord har tænkt sig at strække, og LDS vender tilbage til Olympico!
Forza Lazio
NON MOLLARE MAI!!!
Redigeret af Lazio76 d. 23.02 19:15
Overvejede faktisk selv at placere Foggia på kanten i stedet for Lichtsteiner, hvilket bare ville gøre opstillingen ultra offensiv. På den anden side mener jeg vi spiller alt for deffensivt, når vi starter kampene, så måske er det en mulighed når han bliver sin skade kvit.
Det optimale vil for mig stadig være en traditionel 442, måske med en diamant. På den måde vil vi kunne udnytte Foggia og Zarates speed og dribleevner. I så fald skulle det se således ud:
Muslera
Lichtsteiner - Rudu - Stendardo/Diakite - Kolarov
Zarate - Ledesma - Matuzalem - Foggia
Rocchi - Floccari
Med denne opstilling vil vi kunne få noget brugbart bredde i vores spil. Når jeg siger brugtbart, er det fordi vi ikke får en skid ud af at have Brocchi og Lichsteiner til at modtage bolden på kanten. Det eneste de gør er at tage et par berøringer, og så slå den tilbage på midten, hvorefter det går i stå. Med Foggia og Zarate ville vi tilføre endnu en dimension i vores spil, og endelig begynde at fodre vores stakkels angribere. Hvornår har i sidst set en Lazio-spiller gå til baglinien og slå den indover?
Det eneste minus er at Kolarov får lidt for mange deffensive pligter. Jeg synes han fungerer rigtig godt offensiv både med sine løb og skud, men med en spiller som Foggia foran sig, bliver det begrænset hvad han får lov til.
Det er min opstilling, men jeg er jo ikke Lazio-træner.. I så fald havde vi ikke ligget og rodet rundt nede i bunden
Peppe er sikker på du havde hevet holdet op på et andet niveau end det de har præsteret på indtil nu! Men vi skal dog lige huske på at truppen er blevet væsentligt stærkere efter vinter transfervinduet - specielt fordi vi har Ledesma tilbage på den centrale midtbane, der har været helt håbløs i første del af sæsonen.
Jeg er dog ikke sikker på, at 4-4-2 er den optimale løsning med det materiale vi har nu, hvis alle mand er klar.
Jeg er helt klart af den overbevisning at en fire back kæde, som Reja også skiftede til i løbet af kampen mod Palermo, er det helt rigtige for os. Fordelen ved en fire back er hovedsageligt vi binder en mand mindre i forsvaret end ved en 3-5-2. Det stemmer også godt overnes med atLicht er en klassisk back, der hovedsageligt skal passe sine defensive forpligtelser, mens man stadigvæk kan give Kolarov stor offensiv frihed. To mand i midterforsvaret må også være rigeligt når Licht bliver mere defensiv. Er helt enig i Radu er den bedste centrale forsvar vi har, mens Diakhité og Stendardo har hver deres styrker. Diakhité er bedre rent bevægelsesmæssigt, mens Stendardo er langt stærkere i luften. Der mener jeg med fordel man kan vælge hvem man vil spille ift. hvem vi møder.
Tilgengæld kunne jeg godt tænke mig, at vi lod os inspirere lidt af hollandsk fodbold længere fremme og spiller 4-3-3. Dette afhænger imidlertidig i stor grad af at vi har Ledesma klar som balancespiller. Ledesma( Dabo er backup, men for guds skyld får vi ikke brug for ham!!) vil så skulle udfylde samme rolle som Christian Poulsen har på landsholdet, Essien har i Chelsea, Toure i Barca, osv. Foran ham på midtbanen har vi så følgende muligheder til at fylde de to andre pladser ud: Matuzalem, Hitzelhammeren, Brocchi og Mauri. Hvis alle er fit, så mener jeg klart Matu og Hitz har mest at bringe både hvad angår arbejdsstyrke og offensive kvaliteter.
På kanterne ville jeg så have Zaraté i venstre og enten Rocchi eller Foggia i højre. Prøv lige at dyrke den venstre side Kolarov - Zaraté og så Hitz i venstre side på den centrale midt til at dække af når kommer frem for at svinge tordenstøvlen. - Kunne man bytte Hitz med Iniesta, så ville jeg ikke bytte den venstre side med nogen som helst anden i verdenen! I højre ville jeg have Foggia eller Rocchi, hvis vi vælger at spille med Rocchi, skal han have lov til at søge meget ind i banen, således at det til tider vil kunne ligne lidt en 4-4-2, mens hvis vi spiller med Foggia har mulighed for at spille meget bredt med Zaraté og Foggia, der ligger helt ud og kysser linierne, hvilket andet lige vil give plads til Matu og Hitz offensive styrker centralt. Dette leder os hen til targetmanden i boksen, som jo skal være Floccari og til ham har vi en ok backup i Cruz eller Rocchi, der også kan spille helt på toppen.
Det vil altså se ud på følgende måde:
Muslera
Licht - Radu - Stendardo/Diakhité - Kolarov
Ledesma
Matuzalem - Hitzelperger
Foggia/Rocchi Zaraté
Floccari/Rocchi/Cruz
Hvis dette skal virke er det imidlertidig vigtigt at vi ændrer lidt attitude og begynder at spille mere offensivt. Vi skal altså være mere offensive i tankegang og spillerne skal have større offensiv frihed, hvilket ikke altid passer så godt med italiensk fodboldkultur, men der er trods alt tegn på det er ved at ændre sig - se bare på Fiorentina og Merda (Det gør lidt ondt at sige)! Desuden skal vi være mere aggressive i vores genpres. Jeg synes vi falder alt for hurtigt når vi har mistet bolden og endvidere har vi jo virkelig nogle gode typer til at praktisere et sådan. Zaraté, Foggia og Rocchi er alle spillere, der vil kunne udføre den fase rigtigt godt.